Thursday, June 26, 2008

menonton bola beramai² di rumah masing² di pagi² hari..

malam tadi aku tengok bola. jerman lawan turki. malam penuh kontroversi bagi aku.

memang mengantuk gila. maka aku pun mencari telefon bimbit dan mula menghantar mesej kepada kawan² yang masih berjaga.tengah seronok menghantar mesej.. tiba² tiada liputan siaran? wut?

damn!

tangan aku semakin ligat menaip mesej.

"apa ni? aku usaha bangun awal gila nak tengok. siap semangat pakai jersi dari malam tadi. tengok² tak boleh tengok. haih!""tu la pasal. dah la tengah saat² genting ni. 1-1. jangan la turki buat kejutan. aku nak jerman lawan sepanyol neh."
"tapi turki main kasar wo. ksian lahm. dah la kecik macam aku. jerman main bersih. tapi pengadil buat taik.""memang la jerman main bersih. hang tau tak sebab apa?"

"sebab depa memang pro?"
"x"

"abeh tu?"
"sebab depa pakai DAIA baru tu. memang putih gila. tak hairan la kalau depa main bersih."

"WTF?"

di kala itu aku mula berasa tensyen yang amat. terasa nak suruh jerman main macam hitler ja dengan turki neh.

selamat jerman menang.

1 comment:

-rye- said...

aku suka lahm yang kecil itu...hahaha..nak sgt jerman jmpa spain kan??kan dah kalah...torres ensem...silva+lam belahan jiwaku~