Friday, July 4, 2008

masa muhasabah..

hehe.. ramai yang tak puas hati tentang statement aku dalam mentaliti masyarakat..
aku minta maaf.. benda memang la sensitif sikit bila cakap pasal kaum ni..

tapi kan.. tu juz respon aku bila aku baca paper mingguan malaysia hari tu..
tak dinafikan la kaum lain pun sama² tuntut rebat tu..
tapi yang aku nampak dalam paper tu..
gambar kaum² kita gak yang seronok lebih²..

duit tu sebenarnya tak ke mana..
lagipun.. rasa² sapa yang betul² guna duit tu untuk beli petrol?

bagi aku..
rakyat sekarang ni macam diajar untuk menjadi semakin materialistik..
bila cakap pasal nak bagi duit ja.. terus seronok.. semangat..
macam la kalau tak ada duit tu boleh mati..

ya betul..
memang duit boleh selesaikan lebih setengah daripada masalah kita..
tapi.. perhatian rakyat terhadap masalah negara yang lain dah teralih sebab duit..
paham tak ni?

aku juz nak bagi clear la..

haha

No comments: