Thursday, August 7, 2008

lemas di dunia sendiri

setiap hari yang mendatang dipenuhi dengan kerimasan. kelemasan. lemas walaupun aku bukanlah sedang tenggelam dalam laut. sebab apa? rambut aku. rambut ini la sebabnya. memang la tak panjang. tapi. kalau orang lain tengok. memang macam tak mandi sebelum ke kelas. mana boleh macam ni.



sekali lagi. tindakan harus diambil. untuk. memulihara imej diri ini. yela. imej sapa lagi. adoi la.



maka. aku. menaiki moto. pergi ke pekan. yang berhampiran. untuk mencari. kedai gunting. setelah ditemui. aku segera masuk. ramai orang hari ini. tapi. aku yakin. giliran aku akan tiba. sebentar saja. lagi.



'satu tiga satu lima. kaunter tujuh.' wah. moden betoi la. kedai ni. aku pon segera menaiki kerusi yang telah bersedia menantiku. ha ha.



'adik kici. nak gunting mana macam?'

'gunting ja. kasi pendek.'

'ok'



brader tu pon. mula la buat kerja dia. disebabkan letih. memanjat tangga. aku terlelap. macam best ja brader ni gunting. aku buat xtau ja. pejam mata.



..



..



..



'adik kici. bangun. dah siap.' brader tu kejut aku.

aku pon tengok la cermin.
what the fish?!! ini bukan pendek..

ini.. ini.. ini.. botak..

5 comments:

-rye- said...

hahaha..tp ok pa 'b.o.t.a.k'..mcm hg xbesa ja botak...PLKN pun lg truk drp ni...

-azwanbakhtiar- said...

lagi teruk dpd ni? ----->>

usop said...

ak tgk hg mkin macho la soksek..

-rye- said...

okokok..
kita putar balik ayat aku bg jd cm elok sikit..ni better drp kena botak tang PLKN..hehe..sudah.sudah.sudah..makin pendek dia potong makin cpt panjang...soksek macho ka usop??aku rasa LHO macho lagi...hahahaha

Suka Bebel said...

hahaha...tido lah lagi.ha ha...nape la hodoh sangat dia cukur?pakat mesin rumput ke?