Thursday, August 21, 2008

pagi yang sungguh hening~

pagi ini. aku bangun awal. macam selalu. tapi subuh memang gajah la. ish. aku dah terjaga. masih dalam waktu. tapi. aku tetap terlena. mengakibatkan aku tetap. gagal. urgh~ DUSH²!!

tapi tak mengapa. aku bangun juga. sebab malam tadi aku tidur awal. bukan malam tadi saja. dah banyak malam dah. haha. sebab dah tau mesti susah nak bangun. aku buat sit up. banyak manfaat yang kita boleh dapat. ye adik². selain daripada mengerah darah. ke seluruh badan. untuk menyegarkan badan. kita juga dapat membakar lemak. maka hit two birds with one stone la ni. haha.

aku telah segar. tapi masih mamun. lali. mangli. blur. bengong. benayoun. eh tak². tak benayoun ok? israel tu. haha. aku tengok jam kat n73 tersayang. dia cakap sekarang pukul 7.35. aku percaya cakap dia. maka aku pun bangun la. sebab terasa nak berak. maka aku berfikir. alangkah baiknya. jika aku terus mandi. oleh itu. aku menyalin pakaian. menjadi hanya bertuala. tapi aku tidak berkemban. sebab apa aku nak berkemban pulak ni?

aku mengambil kunci. baldi kecil yang mengandungi segala toiletries. bergerak ke pintu. untuk menuju ke tandas. yang tak best. tapi tetap aku kunjungi setiap hari. sebaik saja aku menutup pintu. aku memakai selipar.

selepas mengenakan selipar. aku sudah berkira² untuk bergerak. tapi. baru kusedari~ ubat gigi yang telah habis masih belum berganti. aku perlu. kembali. ke dalam bilik.

aku menghulurkan kunci ke lubang kunci. untuk membuka pintu. seketika kemudian. baru kusedari lagi..

..

"eh ni bukan kunci bilik. ni kunci moto la. adoi la."

patutlah aku terasa tebal + besar semacam ja kunci aku tu. macam mana ni. takkan la tak boleh masuk bilik kot. dah la pakai towel saja. ketika ini. segala sumpah seranah bermain di minda. kenapalah aku boleh mamun ni. urgh~ nak kejut iqbal terasa tak sampai hati la pulak. dia tidur lambat tiap² malam. stay up. aiseh..

aku cuba memulas. tombol itu.

terbuka. huhu~ selamat aku juga mamun. tak kunci pintu.



kalau tak..

kunci moto + kunci bilik

6 comments:

Suka Bebel said...

aku pun mamun gak pagi tadik.mlm tadik tdo dah kul 2 pagi pas balik nganta bakal bini lepas tgk bunga api kat putrajaya nun.tak best langsung.buang masa ja

-azwanbakhtiar- said...

haha..
mlm td da bunga api ka?
bukan ka dpa ckp nk stop guna bunga api tahun ni?

zzz

-rye- said...

kat putrajaya mmg ada bunga api punya festival..mmg tiap2 tahun..pertandingan antara negara2 pun ada..last year aku xtgk sbb kt utp..diz year aku balek umah tp xtgk jugak..hoho..myb betul kata bebel xbest,,sbb tu aku xtgk..gaga

usop said...

jgn mamun bwk hp p mndi dh la..
nti ad org nk tiru dia plak..

rhajin said...

apa mksud usop bwk hp p toilet..aku sudey pk -ve..

-azwanbakhtiar- said...

rhajin xphm ni..
try bc post

kawan saya dan telefon bimbit beliau..

huhu