Wednesday, August 6, 2008

program menguruskan badan

penat. penat. penat. tu saja yang aku. boleh cakap. lepas naik tangga. kelas sangat. sangat. jauh. ni baru setakat naik moto pergi kelas. belum berjalan lagi. belum merangkak lagi. adoi la.

itu tidak apa lagi. apabila berjumpa rakan² yang telah lama tidak berjumpa. spontan sahaja.
'eh engkau dah gemuk! dulu macam tiang gol saja. haha!'

ini tidak boleh. tidak sekali² boleh. terjadi. aku perlu berubah. menjadi kurus. semula. aku perlu. menurunkan berat badan. dari 68kg. kepada satu nilai yang lebih meyakinkan. aku memerlukan sesuatu. program. ya program. untuk menguruskan badan. yang semakin bulat ini. aku mula teringatkan perjalanan karier. dalam bola keranjang. di sekolah dulu. erM.. dah setahun aku. tidak bermain. apakah masih boleh? eh poyo la engkau. haha.

maka. aku. dan nik. yang juga berminat. dengan program ini. mula bergerak cergas. waktu petang. yang terluang. digunakan semaksimum. mungkin. kami mula mengenal jim. eh bukan. gim. kami mula melawat beliau. bukan untuk masuk gimrama. jangan salah faham. kami nak cuba bina badan. walaupon. kelihatan sangat bodoh. tanpa sebarang pengetahuan.

kemudian. kami akan mengambil masa. menuruni court basket. cuba membaling satu dua bola. apabila penat. kami berjalan² melalui padang. mengumpul tenaga. yang masih ada.

program ini kami laksanakan selama dua minggu berturut².

hari ini. aku berjalan bersendirian. melintasi klinik utp. aku lihat ada penimbang berat. maka. aku pon. bersemangat ke sana. dengan harapan dapat melihat perubahan positif.

aku memanjat. penimbang itu.

uik?
kenapa sekarang dah 76kg?

7 comments:

usop said...

mkn kn jaga gak brader..ni men sumbat ja..

mkn la roti, msti turun brat bdn..

rhajin said...

no wonder la sampai camtu jadiknya.hak3..

-rye- said...

hoho...jgn dgr ckp usop tu..mkn roti lg cpt gemuk drp makan nasik...aku rasa puasa isnin khamis la cara terbaik...jgn niat kerana nk kurus,,tp niat lillahitaala n nk sihat..sbb drp aspek kesihatan posa isnin kames tu bagus wooooo.....lagipun dh syaaban dh nie....


-mari mencapai target-

usop said...

oh tidak!! mkn roti la bleh kurus..
mkn la byk2 pn, kurus gak..seyes!!

-rye- said...

heshhhh....makan roti lagi tembam dowh...3keping roti sm cm sepinggang nasik...maken byk makan,maken gemuk...

atceli,,aku mkn roti byk pun xdak kesan gak...sma mcm hang la..genetik..hehehe

-azwanbakhtiar- said...

tu kalau makan 3 keping..
aku kalau sekali makan..

setengah buku..

haha

usop said...

haa..setengah buku 2 mb sm la ngn 1 pggan nasik..or kureng sket kot..