Sunday, August 10, 2008

roda itu bulat

hari ni hari ahad. aku patutnya berehat. tapi. banyak kerja. baru ni tayar moto aku kena paku. jebon betoi. besar wo paku..

aku dengar. banyak juga orang yang kena paku. kebelakangan ni. tak kurang jugak orang yang dulu seronok naik kereta. mula berjalan kaki. sebab? tayar pancit. tak tau kat mana nak cari orang tolong. aku ada jugak dengar. amy pon kena. bayangkan. sebelah tayar kereta dia. kena 4 batang paku.

semua ni buat aku terfikir. sebab apa kena paku ni? nak kata kawasan pembinaan kat taman maju tu. takkan la gila² sangat. ni semua dah buat aku terfikir. apakah ada. orang yang sengaja membubuh paku. ke atas kenderaan kami?

kalau betul la. memang tak guna la orang tu.





marilah kita menjaga kenderaan kita sehabis baik

6 comments:

-rye- said...

adakah aku patut kata aku beruntung kerana xda kenderaan maka xperlu risau akan kemungkinan dipaku?tp,entah2 xmustahil jalan kaki pun kena paku...aku stat sdar perkara ni bla keta iylia EE pancit la...KEJI sungguh para pemaku itu..

usop said...

adakah awek ak jg akn dipaku??
ooohh mntk simpang!!

cik nina said...

ksiannya..ade hantu paku kot..haha

-HUD- said...

usop punyer LC kne gak pasnih...
ngeh3...(ketawa jahat)

Suka Bebel said...

padan pun pancit, tayar engko dah takde bunga dah tu.tukau la tayar paru, apa guna petronas kasi duit banyak2?hehe...

aku prefer tubeless, jarang buat hal. tapi skg motor aku tersadai di opis lagi satu, tak sempat nak repair. abis bajet aku

-azwanbakhtiar- said...

aku pakai tubeless la inche bebel..
sbb tu dia boh cacing tu..
haha