Thursday, October 9, 2008

bila mereka berbicara

utp adalah satu. institusi. yang boleh buat. lelaki turkmenistan. cakap bahasa melayu. dengan fasih. bukan cakap melayu baku saja. key-elle pon bole.

aku pula. lelaki melayu utara. yang tipikal. eh. bukan. yang tidak mudah. asimilasi. tidak mudah terpengaruh. dengan bahasa lain. itu janji aku. dengan azrin gol-x. ha ha.

ya. seperti dijangka. disebabkan bahasa aku. sedikit lain. maka. ramai la. yang tak berapa paham.

satu hari. sementara menunngu lecturer aku sampai. aku lepak. di luar dewan. kelihatan seorang. cina. kelas aku juga tu. aku pon. pegi la sembang. dengan dia. haha. aku menggunakan bahasa utara yang. agak susah bagi dia. nak paham. lepas tu. dia tanya aku.

"u ni orang mana eh?" dia cakap.
"u rasa?"

"KELANTAN!" dia cakap. semangat.

"wo."

5 comments:

Suka Bebel said...

silap tembak la itu cina...aku dulu ada sorg kawan dari kedah.cakap laju gile dalam loghat dia yg pekat gile.bukan aku je, ramai yang suruh dia ulang semula apa dia cakap.laju sangat

-rye- said...

sejak bila hg jadi abe klate ni?

-azwanbakhtiar- said...

bebel..
memang la bhasa utara ngn pntai timur agak pekat. tp. beza banyak wo.. haha.. kepelbagaian dlm malaysia yg tcinta. haha. kadang2 aku pon tak paham apa yg kawan2 aku ckap. aku utara yg dok kt pekan. haha

rai..
sjak..
erM..

t a r o said...

wei wann, hg org kelantan ka??? :o :o

enche treq said...

hak3...
plik gk cina 2...
kalo ckp loghat kdah ulu bleh la tslap ng klntan..-nh ckp loghat penang+sberang pn jd klntan gk..