Friday, October 24, 2008

dulu dan sekarang

DULU.
aku ni asal dari penang. bila aku terpaksa ikut keluarga. pindah. ke johor bahru. mereka semua. gelak. kat aku. gelak sungguh² hati la.

"hang p la dok sana. dah nak tenggelam tu. selalu sangat banjir. hang tu dah la tak reti berenang.." kawan aku cakap. dan disambut. dengan ketawa kawan² yang lain.

aku terima.



SEKARANG.
bila aku dah duduk jb. tak ada la pulak inche banjir ni. tak pernah lagi la. sejak aku sampai ni. kat penang lak. tiba². banjir. selama ni tak pernah² banjir. pon.

hari itu. aku telefon. kawan aku. di penang.

"wo syok la hang. sekarang tengah banjir kan. hang tu memang suka berenang. mesti best." aku cakap.

kali ni. aku pulak ketawa.

9 comments:

enche treq said...

kt penang banjir kjap ja azwan..
xsmpat nk p brenang pn..

aRa_HaNi said...

hum..seb bek aku dah pindah semntara...=p
tp umah aku selamat je...=p

-azwanbakhtiar- said...

treq..
ala kalo hang nak brenang.. sat pon jadi ja.. haha..

lyna..
dh lama kot aku pindah.. sbb tu ritu aku dok kalot cari tiket bas balik jb.. plusliner mana lalu jb..

farah..
abehtu hg pindah gk sbb pa?
haha..

t a r o said...

ooo anda sudah lupakan penang yaa, teringatkah anda akan mamu yg byk mndidik anda? ingat? ingat???

-azwanbakhtiar- said...

taro..
mesti la aku igt..
nt aku review pasal mamu..

haha

nanakaka said...

johor mane slalu banjir
skali tu je
mgkin x bace paper kot memb2 ko
;p

aRa_HaNi said...

dah aku tercampak kat rusia..pindah le namanya>>>

-azwanbakhtiar- said...

kapten..
stndrd la..
berita luar negara org mmg malas skit nk bc.. haha

farah..
oh tu pon kira pindah ek..
haha

nurul said...

spe kutuk2 joho tue? haa, kan da daulat nmnye. hoho. =P