Tuesday, October 7, 2008

kawan saya dan shinchan

shinchan adalah komik yang memang buat semua orang yang membacanya. ketawa. terbahak². berguling². pandai betul. yoshito usui-sensei.

***

hari itu. kelas 4Bestari. memang tak aman. macam la hari lain aman. tapi. hari ni. lain. sebab. ada satu. komik shinchan. terlepas masuk. dalam kelas itu.

dan. seperti biasa. 5 lelaki gagah. daripada 10. membaca. komik itu. bersama². ala. standard sbp la. baca ramai². kesemua mereka. tidak dapat. menahan. ketawa. mereka. memang gila². gelak kuat. membuatkan. lagi 24 daripada 30 ahli kelas itu. kalih. memandang. mereka.

tak lama. lepas tu. datang la. rakan² sekelas. yang lebih ni. untuk. menumpang.
1 kelas gelak.

tapi.

ada seorang ja. tak turut serta. membaca. shinchan. malah. beliau. berasa hairan. dengan kelakuan mereka itu.

oh. lupa nak bagitau. beliau ni. memang seorang yang sangat kuat belajar. tv pon. dia tak tengok. layan buletin utama. sahaja.

ok. kembali ke cerita asal. oleh kerana. beliau sedikit. terganggu. dalam usaha. membuat latihan biologi. beliau bingkas bangun. pergi ke kumpulan. manusia. yang bergelak ketawa itu.

"eh, korang baca ape tu?" beliau bercakap dalam bahasa ibunda beliau.
"shinchan" balas ketua kelas tersebut.
"ape yang seronok sangat tu ha?"beliau tanya lagi.
"nah. hang baca jela." ketua kelas berkata. sambil. menghulurkan komik itu.

beliau ambil. duduk.

1 kelas memerhatikan tindakannya. tak lama lepas tu.

"eh ni korang kate lawak. aku baca 1 cerita tak rase pape pon."

1 kelas tiba² jatuh pengsan. macam dalam komik.

***

ini memang cerita benar. kawan saya itu memang sangat berjaya dalam pendidikan beliau. saya sangat jeles. tapi. saya tak mau hilang deria gelak bila baca shinchan.

6 comments:

-azwanbakhtiar- said...

lyna..
-ala. macam la pak omaq xbaca shinchan.. haha

AbgBeCA said...

hahahah...

ini ini ini....

kalau senyum aku ble terima lagi

Suka Bebel said...

kesian kawan hang tu.jgn dia mati nafsu gak sudah lah.kurang dah satu keturunan nanti.ha ha

slamat ari raya maap zahir batin

-rye- said...

aku lebih suka tengok kartun shinchan...almaklum,sifat mls membaca yg sedia ada...

t a r o said...

huh, aku tau,, "rakan yang tak berderia" tu hg penah cita kt aku kot,, tak penah gelak, mmg hebat. wooo

-azwanbakhtiar- said...

ad-q..
ha ha

bebel..
aku yakin dia x mati nafsu.
walaupon ada orang cakap sebaliknya.

rai..
malas xkan bwk hg ke mana wo.

pdot..
yea aku ada cita kt hgpa..
haah ek.