Thursday, October 30, 2008

kejahatan sekolah?

heh. tak ada kerja betoi. nak suruh aku cerita pasal kenakalan masa kat sekolah dulu. tapi. bolehlah. aku share sikit.

||5 KENAKALAN YANG AZWAN BAKHTIAR BUAT MASA KAT SEKOLAH DULU.||

1. CONTENG.
benda ni. aku mula buat. sejak aku form 3 kalau tak salah. masa tu. kalau dapat alatulis ja. tak kisah apa pun. pensel. pen. marker. dan segala benda yang boleh digunakan untuk menulis. akan aku guna. untuk tulis. TRIPLEVERSE UNLIMITED [tahun]. kiranya. ada la 2004. 2005. 2006. ni untuk tujuan. arkib. haha. banyak tempat aku tulis benda ni. dinding sekolah. cermin. tandas. juga. kerusi di dewan besar. kerusi tu. memang tak ada siapa yang duduk la. malu wo. penuh depan belakang. haha.

2. MAKAN TANPA MENGIRA ORANG DI DEWAN MAKAN.
erM. yang ni. aku selalu buat. dengan orang lain. selalunya. badang. [nama sebenar fitri sobri]. selalu keluar kelas awal. kalau waktu rehat. selalunya. kami burn kelas. 1 waktu macam tu. p makan. dengan. budak² lower form. makan banyak lak tu. kuota kuih waktu rehat untuk seorang pelajar adalah 2 ketul SAHAJA. tapi. bila aku. dan badang. dan prem. dan matjat. dan paan jo. tiba. dan. hari itu. adalah hari semosa. ataupon karipap. kuota itu berubah. menjadi >5. dan. selalunya. kami makan. sampai 10. rekod aku. makan samosa. adalah sebanyak 14. tu memang kenyang ah. haha.

3. TIRU TANDATANGAN WARDEN UNTUK KELUAR SEKOLAH.
ini normal. tiada komen. haha.

4. USHA AWEK YANG BARU BALIK LEPAS CUTI.
haha. benda ni. aku suka sangat buat. aku akan sampai sekolah awal. selalunya. sebab abah keja. tak kesah pon. sampai awal. boleh rilek sikit. lepas asar. aku. akan p dorm pengawas² kat tingkat bawah. selalunya aku turun dengan izzat ball. kami akan jumpa dengan meon. memang 3 orang ni slalu buat dorm pengawas jadi port usha awek. sebab memang dekat dengan tempat parking waris². haha. hasil pemerhatian kami. kami dah boleh bajet waktu student² ni sampai sekolah pukul berapa. aksi² bersama waris. dan macam² lagi. tapi kami tak da la catat dalam buku nota. haha.

5. GADO DENGAN CHEGU.
ini pon normal. tapi. sebagai ketua kelas. masa tu. aku agak buat kuat juga la dengan chegu². yang paling aku ingat. masa tu. form 4. masa tu. dalam soksek. ada 1 kelas ni. special. ada air-cond. dan. kelas itu. kelas aku. dan dinda. haha. sepanjang kami menghuni kelas tu. memang orang lain tak boleh masuk kelas aku la. walaupun chegu nak buat kelas tambahan untuk senior². aku tak bagi. haha. otai tak aku. yela. aku yang pegang kunci. kalau aku tak bagi. tak boleh masuk kelas. haha. last² aku tak dapat jadi ketua PRS KIMIA. tak dapat p perfect score sbp. macam². haha. padan muka aku. huhu.


heh. benda² ni semua tak ada la impressive sangat. aku kat sekolah dulu tak buat jahat a. skema. haha. fly pon tak pernah. malu gak. sebab tak pernah rasa buat jahat. hehe.

tapi.

sekarang ni. kalau tengok budak² buat kerja nakal. kat tepi jalan. macam keluar outing tak pakai baju outing. lepas tu. buat muka otai. memang buat aku gelak. sekarang. baru aku paham. otai masa sekolah. memang tak ada makna pon. dalam dunia sebenar ni. haha.

16 comments:

aishah said...

loker kt aspuri pn jd mangsa..
adoi..
lg 1..
meja kt hotel panorama pn ada gk..
haha! dhsyt2..

Amri said...

weh..ada lagi azwan nakal..dia ska kutuk aku...smpai ati hg azwan...ish2..

-rye- said...

akhernya hg buat jugak tag aku!hahahaha..aku rasa aku lagi byk wat benda jahat masa kat skola bnding dgn hg...5xcukup!

-azwanbakhtiar- said...

-aishah..
mesti la. kita kena sebarkan pengaruh.. haha.. tgkap gmbar loker tu x?

-amri..
bwek bila masa aku kutuk hg. sampai hg bole ckp cmtu? aku kutuk hg sikit ja.. hehe

-lyna..
ya. aku xpenah fly. walaupun masa lpas pmr tu suma pakat dok fly.. tiba2 aku mjadi bz.. xsmpt lgsg. haha. kerek mmg kerek..

-rye..
aku ksian kt hg ja. haha

HazirahMahadzir said...

tiru sign warden adelah 1 kemestian..kalo x,xtrue la jadi bdk hostel..muahahaha

Suka Bebel said...

ko penah tumbok cekgu tak?hehe

aishah said...

x pon..
wt pa nk amek..
dh bosan tgk..haha
kt aspuri ja ada 10 kot..
public phone,loker,cermin,dinding kt tgga,stdi room,toilet,peti eskrem..
nsb x kena pdam blk cm treq..
klu x sure best..
huahaha..

-azwanbakhtiar- said...

azie..
btoi btoi btoi~

bebel..
aku kn skema. mana main tumbuk² chegu ni. haha

aishah..
syok ka kalo kna naik ngn dia skali?

enche treq said...

sh...
jhtnya hg azwan...
xpnah tpk aku nk wt bnda2 yg hg wt neh..
ish..
trok2..
hg nk p perfect score apnya..
hak3..-aku plak yg dipaksa p..

-azwanbakhtiar- said...

treq..
eleh.. kita conteng aspuri sama2 masa tu. hehe..
memang nak p..
suma benda aku nak.
tama' gila.

haha

enche treq said...

hg conteng2 pn bknnya dpt nek aspuri sorang2 mcm aku...-msa 2 aku sorang ja laki.
hak3..

-azwanbakhtiar- said...

-treq..
sesungguhnya..
aku jeles ngn hang..
haha..

naik aspuri xajak aku..
bolot sorang²..
haha

Niviey16 said...

cakap pasl kelas aircond,,

aku lupa plak kelas kita ada aircond time f4..

nostalgia lama..

thanx for reminding me,

daikuya said...

woi....kaki aku yang hg cucuk guna jangka lukis tue x baik2 lg taw...
huhu....
hg hampir jd pembunuh!!!!!!
keji gila...haha...

-azwanbakhtiar- said...

-olivia..
badang suka tido dalam kelas malam².. hehe

-dai
sori la brader.. memang tak sengaja la time tu.. hehe..

nurul said...

owh, xderlaa jahat sgt ko zaman skolah dlu. hoho. =P