Saturday, October 18, 2008

saya dan sekeping gambar

aku belek². gambar. kat friendster aku. haha. memang kalo tengok gambar². sambil layan lagu photograph [nickelback]. memang bole buat kau. eh bukan kau saja. aku skali. terharu. haha.

gambar ni. menarik perhatian aku. sebab. ada banyak cerita. berkaitan gambar. ni.



gambar ni. ditangkap. masa f5 dulu. hari ini. ada larian merdeka. kena la berlari. keliling taman. dekat soksek tu. macam selalu. kami. memang malas. nak kena lari². kena pakai baju sukan sekola yang tak lawa. sangat. nak kena pegang bendera sambil lari². argh. tapi. nak tangkap gambar. syok la. haha.

disebabkan kami malas sangat. maka. kami mengambil keputusan. untuk membuat. perarakan. sambil berbajet [maafkan tatabahasaku chegu shafei] cun. ya. berjalan. ketika orang lain. bersungguh². berlari. pelajar lelaki dilepaskan dahulu. kami pon. apa lagi. dari mula lagi. dah berjalan.tak lama lepas tu. cikgu lepas pelajar² perempuan lak. sangat hebat. boleh kata. kami sahaja. yang berjalan. aku lihat. adindaku. berlari. dengan penoh semangat. tanpa perasan. aku dok usha dia. haha.

memang seronok la. berjalan kaki. macam tu. chegu² yang menanti di checkpoint. sangat tension. menanti kami. datang. dan. apabila kami sampai. boleh pula kami melambai² bendera. dengan penoh perasaan bodo. mesti chegu² tu. marah. dah la sampai lambat. kami bole melambai² lak. memang tak guna betoi. anak murid sapa la ni ek. haha.

pelarian yang sepatutnya berakhir dalam masa 45 minit. menjadi perjalanan dekat sejam lebih. maka. masa yang lebih itu la. digunakan. para chegu. untuk menyimpan bara. terhadap kami. haha.

kami sampai. memang lambat. gila². masa tu. semua orang. yang menang. dah amek medal dah pon. memang. ya memang. kami sampai lambat gila. maka. semua chegu. melepaskan. bara yang disimpan. terhadap kami.

"hah kamu. ya kamu suma ni. lari padang. 4 round. cepat." cikgu fizik tu. dengan kamera dia. sangat style. menyuruh kami. berlari.

kami pon lari la. 4 round. lepas tu. kami berhenti.

"eh kamu ada lagi 1 round ni. cepat. "what the hell?" masa tu. tu jela. perkataan. bahasa inggeris. yang kami reti cakap. dengan fluent. dan bergaya.

dah la lari dalam hujan. memang kuyup ah.

apa² pon. hari tu. memang best.

11 comments:

enche treq said...

hak3...
aku igt lg..
topo pn ad msa soh kta lari 2...
ap nma xtaw cikgu 2..-yg ayat dya.."jgan slahkn ibu mngandung" hak3...

-azwanbakhtiar- said...

ya btoi..
jgn salahkan ibu mengandung..
pipi tersorong²..

hakhak

rhajin said...

ha..cakap pasal soksek ngn cg fizik selalu bawak kamera,
aku tingat cg fizik aku.dy kawin ngn cg sek ang ah.depa kata bini dy cun!xpadan ngn dy...

HazirahMahadzir said...

muahaha
aku rasa cm taw ja cikgu berkamera itu
cikgu fizik hg
muahaha

-azwanbakhtiar- said...

rhajin..
aku br nk review pasal dia dlm post lpas ni. haha..

azie..
memang dia chegu fizik aku pon. dan aku bangga dengan itu..
haha

lyna..
aku br igt nk bg bnda ni surprise..
haha

enche treq said...

bru aku igt fakhrul nmanya..dya 2 la yg ckp ayat hikmat 2 kn azwan??

-azwanbakhtiar- said...

memang la..
aku igt lg..
penoh gaya dia cakap..

dengan kamera beliau yang hebat tu..

-rye- said...

rindu alam persekolahan?
jawab tag di harahapian.sekian

*aku mengerti jika hg xberminat*

aRa_HaNi said...

heheh..x dak semangat kemerdekaan lansng...tp sal aku x tahu pun...pelik2..aku rase aku wujud di soksek tue...sal la aku tak taw..kalu x leh drop ko sepangjang tahun..whaaha...

-azwanbakhtiar- said...

fara..
time tu aku igt g..
hg dok kat pavilion..

dok cakap..

'kalo hg lari cmni dari mula sure menang pny..'

haha

tunsyed10 said...

waa trharu ngn gmbo ni...
hehehe