Tuesday, January 6, 2009

BABI LAUT!!

dalam entri ni. ada banyak yang aku nak cakap. tapi tak boleh. bukan. tak dapat. sebab. benda² ni. tak terucap dengan kata². more than words.

ya. aku akui. aku termasuk. dalam golongan ignorant. yang kurang mengambil kisah. hal orang. tambah² palestin. sebab. jauh. bukan ada apa aku boleh buat. pun.

tapi.

berdasarkan buletin utama semalam. dah disahkan. oleh doktor. bahawa. mangsa² serangan bom. mempunyai kesan. uranium. aku buka buku kimia spm. jumpa persamaan.

uranium ----> radioaktif ----> kalau tak mati. bawak kesan panjang.

haram ah. ini. tak boleh dibiarkan macam tu saja. akhirnya. aku buat. research. aku perlu tau. apa patut aku buat. maka. tak lama lepas tu. aku jumpa. 1 cara.

dulu.

aku pernah cakap. boikot ni. idea jangka pendek. tak berkesan sangat. tapi sekarang aku dah paham. bukan tak berkesan sangat. tapi ada perubahan.

oleh itu aku nak senarai la syarikat² yang bersalah. kalau setakat McD KFC tu orang dah tau. ni nak tunjuk yang lain²..

- johnson+johnson
- disney
- danone
- nokia [ha apakah aku kena buang n73 aku?]
- team bola arsenal

woh. erM. banyak lagi dalam list. sila klik sini untuk maklumat lanjut. macam mana pon. nak boikot ka tak. tu suma hak masing² la kan. terpulang. tapi aku percaya. nilai moral masyarakat malaysia masih tinggi. walaupon sosial macam haram. dan aku juga percaya. tak mati kalau tak p makan McD dalam seminggu.

dan aku yakin. arsenal tak boleh menang la. jangan berangan la woi.

KEMASKINI..
tadi aku tengok blog kak aiman. aku tertarik dengan vclip yang dia + geng² dia wat.. tengok la ek..



apa² pon.. SILENCE IS NOT AN OPTION..

11 comments:

Fatul Akrul Ramli said...

cmne nk boikot arsenal?
haha..
kte tgk x tgk, same je..

p/s: alamak! aku ade 3 enset nokia

Suka Bebel said...

aku meemang nak buang pun nokia n73 aku tu,nyakit ati je.tapi henpon jenama malaysia pun lum tentu takde link ngan yahudi ni. aku minat motorola tapi kalau tak silap bos dia yahudi gak la.entah lah...

-azwanbakhtiar- said...

-fatulmon..
eh mana sama.. nak tengok kena bayar.. hak penyiaran bukan boleh dapat macam tu ja. kalau tak sure guna telefon yang ada tv pon dah boleh tengok.

-lynamon..
masa tu aku tak nampak sangat kesan dia sebab tak banyak sangat barangan holland yang kita boleh boikot.

tapi kali ni amerika..

-bebelmon..
erM.. susah sikit la bab telefon neh.. org ckp CSL tu pon juz amek telefon dari china dan tuka housing ja.. eh bukan motorola pon mai dari amerika ka..

izaanirfan said...

Salam..
”Perumpamaan orang mukmin terhadap orang mukmin yang lain adalah seumpama badan, jika salah satu anggota badan sakit maka seluruh jasad ikut merasakan sakit hingga merasa demam.” (HR Bukhari dan Muslim).

sakit pon tidak, inikan pula nak demam? mukmin kah kita? renung2kan~

sedikit info~
motorola syarikat pembekal cip bom israel satu ketika dahulu, skrg tatau la, tp better xyah beli..

kpd pengguna nokia, gunakan la nokia anda tu, xperlu buangnya, sbb anda sume beli masa anda tak tau sal nih, dan kepada BAKAL pengguna nokia, lupekan jela.. beli sony ericcson yek..

nestle adalah antara penyumbang terbesar yahudi yang bersembunyi disebalik America, maggi, milo, cadbury & susu Tea Pot, adalah barangan nestle yang kita xberapa nak perasan.. jadi jaga2 la makan dikedai mamak yang menggunakan susu tea pot nih..

last, barangan2 unilever juga harus diboikot, cth yang xberapa nak perasan, syampoo clean& clear, sabun dove, lipton, dan ice cream cornetto..

selamat memboikot~

ridhwan said...

soksek..system of a down tue produk israel gakkan??

nanakaka said...

walaopon arsenal dikaitkan ngn israel..haruslah diingat bahawe liverpool itu dikaitakan ngn ape???
carlsberg tepampang ngn megahnye..kapir bagai~hehehe
camne tu encik azwan oi~

kalo nk boikot sume brg israel..haha duk hutan la jawabnye
tenet,intel,etc sume produk diorg.

kalau nak boikot fastfood..cam ramai tak sanggup je coz McD prosperity berger memang sedap..berker king, wendy pun sedap....
kalo nak wat pizza sendiri x jd cam pizza hut atau dominos..
kalo nk goreng ayam kat rumah tak jadi macam KFC pulok~;p

sanggupkah kite???? hehe

nanakaka said...

p/s ko mmg dengki ngn arsenal kan?
ngaku je lah

-azwanbakhtiar- said...

-nanamon
kui2.. apa²pon.. org xtgk pon game tu.. tgk result ja..

pasal dok dlm utan tu tak risau sgt.. byk dok risau pasal keja.. byk btoi electronix yg bkaitan..
zz

ps: beta xleh makan prosperity.. pening pala..
huhuh

CAHAYA said...

sedih sangat tgk kekejaman diorang tu. semoga ada 'miracle' berlaku. Benci la Israel.

-azwanbakhtiar- said...

-cahayamon..
kita xleh nak harap miracle ja.

Allah xkan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka berusaha mengubahnya sendiri..

nurul88 said...

salam..
boikot..
antara usaha kita sbgai muslim..
kalo mengaku kita muslim..
bygkan,sdg enak menaip komen kt blog ni..tibe2 kena bom rumah,mungkin bkn diri kta yg jd mngsa,mungkin ibubapa n ahli kluarga kta jd mngsa..ape prasaan?gelabah kan?ape kita nak wat time 2..
kita tlampau senang kat sini smpai x peduli saudara kita dsana...tido pun bermimpi yg indah2 belaka.mreka kt sna?dihantui mimpi2 ngeri.mreka sanggup berjuang demi meraih syahid.kita??senang lenang lagi kt cni..ntah kalo jd mcm tu,ntah brani ke x nk brjuang..Allah uji kita dgn KESENANGAN..hati2...
btul,sbb kita jauh jga,kita selalu x peduli.
boikot..salah 1 usaha dlm kita 'bertindak' sbgai saudara mereka.sesungguhkan org mukmin itu bersaudara..jgn sebab nak kesenangan,nak kesedapan,kita sanggup labur kan duit kita yg membantu Yahudi laknatullah tu utk membunuh saudara2 kita sendiri.bygkan mereka tu ibu2 kita..adik2 kita..ahli kluarga kita.duit tu mcm peluru yg membunuh..
sma2 kita usaha mmboikot..bkn smua pun xpe..cuba sikit2..mna blh boikot..boikot.mn yg dh ade n xde alternatif lain xpela.tp,yg lain cuba elakkan beli lepas ni.cuba cari alternatif lain..mmg ade yg x sedap,x sebest brg diorng,tp,cubalah..sanggupkah kita menjadi PEMBUNUH??insyaAllah..x smpai duk dkt hutan..=)saudara kita kat sna mkn pun tidak..diorang xcari mkn..tp diorang cari batu..senjata utk melawan si rejim zionis tu..

dgn daya selemah2 iman kita ni..moga di akhirat nnt,pjuang palestin mngaku kita ni adalah saudara mereka..walau dgn usaha n pngorbanan kita yg kecil ni.doa slalu jgn lupa..pliz.doa itu membantu meraka disana.buatlah sesuatu..dr tulisan..percakapan..sumbangan wang..dll.

jgn di kala Gaza bermandi darah,kita hanya buat2 marah~~~wallahua'lam..=)