Monday, January 12, 2009

HAPPY BATCH DAY!!

hari ni. ulang tahun. ketujuh. pada tarikh yang sama. 7 tahun lalu. budak² batch aku. 0206. mendaftar. sebagai pelajar baru. soksek. atau nama panggilannya SMSTSSS. masa ni la aku mula kenal dunia. jauh dari ibu bapa.




yeah. masa ni aku teringat. program orientasi. yang mempunyai motif. tapi aktiviti² dia. sangat mencabar kewarasan. sama la macam hukuman naqib². kat kawan aku tu.

petang tu. sebelum maghrib. kami semua kena beratur. kat bawah asrama. pengawas² bagi kami tag nama. yang diperbuat daripada. biskut hup seng. yeah. biskut 4 sagi bak kata syahir. biskut itu ibarat nyawa. sebarang kejadian buruk terhadap biskut itu. akan membawa musibat alam yang hebat. kepada kami.

operasi burung hantu. OBH. juga merupakan aktiviti yang mengarut. malam yang sengaja digunakan untuk membubuh budak² baru. dihentamnya dengan kayu hoki. memang tak sakit zahir. tapi batin sapa yang tahu. haha.

tapi aktiviti yang paling aku ingat. sebab paling mencabar. adalah aktiviti. mendaki bukit mertajam. malu la jadi budak soksek kalau tak pernah panjat bukit mertajam. yeah sangat mencabar aku. sebagai budak comel(ketika itu). yang dah lama tak bergerak aktif. hehe.

aktiviti seminggu tu. termasuk dalam kenangan yang paling indah bagi aku kat soksek. aku tak ada gambar untuk letak dalam entri ni. dah lama. hehe.

yang penting. memori itu tak akan terpadam. insyaAllah.

HAPPY BATCH DAY!! semoga persahabatan kita berterusan. sampai bila². amin~

kemaskini
sedikit gambar masa sekolah. haha..





15 comments:

circuit-fighter said...

yela.
aku tlg tnggal komen.
hahhaha..
btw, pnjt bukit mrtajam tu mmg event wajib eh kt soksek.
sbb aku pn kna dlu.
time EIc 'o5. gla jauh.
nama ja english in camp.
tp time masak dlm hutan tu suma pakat hentam ckp mlayu.
hahhaha.. rndu aku ngn pkcik yg cm sukarelawan tu.
...at least aku ada jgk knangan kt soksek kn wlpun aku bkn warga sana..huah33.

-azwanbakhtiar- said...

-lynamon..
hepi².. haha

-serkutmon..
oh baru aku tau sapa hg.. haha.. ntuk pgetahuan hg.. aku la fc yg paling rilek.. xbagi dpa ckp english.. otai x aku.. haha..

lagipon time masak tu la aku tau banyak kebenaran.. haha

.Nora Kacak. said...

hahahah
lawak rupe muh!!
ermm.
best je tyme sekolah2 kan?
teringat macam2.
btw. semo itu tgal kenangan.
hukhuhk




p/s: aku tag hg. wajib wat!
The rules are to post the 4th pics from the 4th folder on ur
computer where u store the pics, explain the pic then tag
4 of ur friends to share their pics too.
don't 4get to let them know they've been
tagged by leaving them a comment on their own blog.

-azwanbakhtiar- said...

-noramon..
aku xkan wat tag.. huhuh

pikah said...

hey..
mane pic ku?
cet..

MiSS @Mir@ said...

wah...kenangan orientasi sgt mengusik jiwa..hukhuk..name tag paling unik kita dpt kan..ehe..
paling bes asyik kena jrit la..
kalo kat aspuri tu..adik2 light off..huu terngiang2 aku..

-azwanbakhtiar- said...

-pikahmon
nak gambar boh sniri la..
wakaka

-miramon
stndrd la ttiap malam kena jerit..
skarang dah xda sapa nak jerit..
huhuh

aRa_HaNi said...

hepy batch day...
huhuu....
windu korang suma..=p

BuRuuj said...

salam ziarah. hurm...kenangan time skolah la yg paling best dlm byk2 kenangan. tp kalau ada join 'family' lain time universiti pn akan jd kenangan terindah sbb kita akan jd rapat sgt dn kawan smpi bila2..percayalah..

HazirahMahadzir said...

aku masuk 18/2
T_T

-azwanbakhtiar- said...

-farahmon
epi belated!
haha

-buruujmon
slamat datang! ya persahabatan yang tjalin dgn buat bnda bsama2 dlm jgkamasa pjg mmg jadi kenangan yg sangat indah..

-aziemon
wakaka

mAma PinGu said...

http://iniblogsofiyyah.blogspot.com

toka nama,comey x??kuangkuang.

ridhwan said...

dalam gambar tue..nak carik soksek senang je..~

CAHAYA said...

nama timangan sekolah ni soksek ke?

-azwanbakhtiar- said...

-sofiyyahmon
ok aku dh tukar link.. thnx2..
haha

-duwemon
memang la senang.. aku kn eye-catcher..
huhu

-kak cahaya
yup memang nama dari mula sekolah ni buka.. 1974..

kira agak establish jugak la.. haha