Sunday, March 22, 2009

balik kampung

bila cakap pasal balik kampung. semua orang gembira. boleh balik. tidur. lepak dengan kawan². itu kalau balik rumah kita.

kalau balik rumah datuk dan nenek?

secara tiba². ramai mula bermasam muka. datuk bosan la. rumah nenek tak ada astro. tak boleh tengok man belon. tak shopping complex. macam².

kita sangat mementingkan diri.

kita asyik kira nak balik rumah kita saja. sanggup suruh mak ayah datang dari jauh sebab nak ambil kita. tapi bila sampai masa nak balik kampung. kita asyik mengelak. kita kena faham. ibu bapa kita pun nak jumpa ibu bapa mereka. nak bersembang. bermanja. jumpa kawan lama. tidur kat katil kesayangan. macam masa budak² dulu. takkanlah ibu bapa kita nak balik tanpa kita kot? apa pulak kata datuk dan nenek nanti?

sayangilah mereka sementara masih ada masa.

6 comments:

ra|nbOw said...

betol3. x salah ikot kehendak die org jgk. skali skale kene berkorban. ala. kampung pun best pe. de ayam. kambink. lembu~~~

.Nora Kacak. said...

erm btoi jgak!
tp aku mana ada cakap xbest pon!
heeee.
kampong aku best ape.
ade moto berlambak2.
bole aku rembat merayaw.
d tambah angin sepoi2 bahasa kat bendang tuh
heeee

lynawan said...

erk, I don't have 1.kalau org yg tanak balik kg tu,meh bagi kat aku peluang tu

usop said...

x nk ajk ak p kg hg ka??

mademoiselleain said...

ehh aku suka apa balik kampung nenek. semua lengkap, ayam, lintah, monyet, wireless..haha

-azwanbakhtiar- said...

-ra|nbow
yeah lembu~~

-nora
kampung hang kat mana?

-lyna
sori. peluang tu aku dah amek. haha

-usop
jom!!

-ain
wireless?