Saturday, March 14, 2009

gori dan nescafe

masa itu. soksek ditimpa demam. nescafe 3 dalam 1. yang mempunyai 3 jenis bungkusan. merah. kuning. hijau. macam lampu isyarat. terdapat label yang berbeza untuk setiap warna.

aku tanya gori.

aku : weh. hang suka yang warna apa?

gori : sama ja semua.

aku : hah? apa pulak. ada mild. yang strong. mesti lain. mesti ada yang hang suka.

gori : merepek ja semua tu. aku pernah dengar. ada seorang saintis. dia cakap. 3² bungkus tu sama saja. cuma warna dan label ditukar. maka. secara psikologinya. pengguna akan set dalam otak dia. yang rasa kopi² tu berbeza.

aku : ..


===

sampai sekarang aku masih tak tau kebenaran. tak tau la betul ka tidak. entah.

siapa nak cuba?


PS: selamat hari jadi oh dindaku~

9 comments:

hamidi said...

aku suka ratah serbuk nescafe saja. best mcm ratah serbuk milo.
oh slamat harijadi adinda anda jua. bgaimana dgn percintaan jarak jauh? berjalan lancar?

lynawan said...

boleh jadi betol jugak kata2 en gori. erk, midi bkn kalau mkn serbuk milo nnt berak keras ka?inikan pulak mkn serbuk neskopi.apakah keadaan taik anda slps mkn 2?

.Nora Kacak. said...

hahaha.
bapak ah lawak komen2 kawan2 hg kat atas ni azwan.
hehehhe

aku xminum nescafe!byk kafein.
migrain! heheh

hamidi said...

ala. aku jenis peminum byk air putih jd takde prob. erh..~
takde beza terhadap faeces la. cuma kalau kopi nanti urine berbau pelik. cuba ke chem lab, bancuh kopi pekat pastuh tuang ke sebikar ammonia. pastuh bau.
lalala.

-azwanbakhtiar- said...

-midi
tak pahit ka buat macam tu? boleh berdengung kepala wo. haha. alhamdulillah~ walaupun memang susah. tapi. semakin ari semakin sayang. hehe.

-lyna
aku tak terlibat..

-nora
aku tak migrain. tapi aku pon tak minum sangat. haha

-midi
eh bukan ammonia tu sendiri dah dahsyat ka bau dia

ra|nbOw said...

hukkk. blh jd btol. pemikiran org da d setting mcm tuh. tp. mmg rase nye lain2 jgk... da try.

aishah said...

yeka?
erm..
plek2..cm x btol ja..
bkn yg kaler kning tu ada susu ka..
hjao dark kopi..
saintis tu mng nobel prize x?
ahaha~
xpa..nt kta gna calculation chemeng..
kra % w/w smua menda2 tu..
hoho..

-azwanbakhtiar- said...

-ra|nbow
aku tak tau. aku tak minum nescafe sangat.

-aishah
mana reti nak kira macam mana. adoi

aishah said...

ops! lupa..
da org dh x blaja chem..
haha..