Saturday, March 7, 2009

hujan memang membawa rahmat

petang ini. aku. pergi menonton. menyokong. pasukan Galacticos FC. di padang utp. sempena Liga UTP. hari ni. ramai orang turun menyokong. walaupun minggu ni ramai orang yang balik. terima kasih.

hari ini Galacticos lawan ACE. pasukan yang majoritinya datang dari batch januari 2007. senior satu semester. Galacticos pula adalah pasukan underdog yang menjadi pilihan setelah menang dengan juara bertahan. Azzuri.

aku menjangkakan perlawanan ni satu perlawanan yang menarik.

aku sampai ke padang sedikit lewat. bila aku sampai. aku lihat pemain belakang ACE bermain sedikit kasar dengan penyerang Galacticos. zahid. lepas tu aku tak hairan bila tengok zahid jadi agresif betul. heh.

perlawanan kali ni kurang seronok bagi aku. sebab.

1. ramai pemain Galacticos tak turun. ada yang balik. ada yang ada kerja lain. tak kisahlah. janji cukup 11 orang. takziah buat kapten Galacticos. Alif. yang neneknya baru saja meninggal dunia. al-Fatihah.

2. aku tengok ramai pemain macam pancit ja hari ni. balang baru bangun tidur. yoe macam tak larat nak kejar bola. apa² pon. khairul cemerlang hari ni. joe juga.

3. pengadil yang nampak sangat macam rasuah. banyak betul kad kuning untuk Galacticos. sedangkan ACE main lagi kasar. ganas. dan Galacticos main secara fair play apa. ish.

4. hujan yang sangat lebat. yeah hujan memang membawa rahmat. galacticos memang bermain dengan sangat baik bila hujan. tapi sejuk sangat la tadi. huhu.

tak lama lepas hujan lebat tu. galacticos telah berjaya menjaringkan gol. gol terhasil akibat kekalutan di hadapan pintu gol ACE. semua orang bersorak. cuma penyokong ACE saja tak.

tapi berita tak seronok berlaku lepas tu. akibat kilat dan guruh. pengadil telah menangguhkan perlawanan. yang tak seronoknya. bila pengadil membatalkan gol berkenaan. tapi. kad² kuning yang telah dilayangkan awal² tadi masih tidak dibatalkan. apakah itu? barua alam?

apa² pon. ini telah memberi peluang kepada pasukan Galacticos untuk berusaha memperbaiki kelemahan yang berlangsung sepanjang perlawanan berat sebelah tadi. semoga kejayaan terus akan dilakar oleh pasukan underdog ini.

4 comments:

t a r o said...

"apakah itu? barua alam?"

hahaha babun laut la

Carlos Eduardo Rodriguez said...

laaa..mcm mnarik je...nyesal xpg pdg smlm...

Sopek said...

btul2..
ref cm cibai je...
silap la kalo ak nmpk keta ref tu..
mmg ak clar abis nye..
haha

-azwanbakhtiar- said...

-taro
mana² pon boleh. janji agak relevan ja. haha

-boss
lepas ni kena datang semua perlawanan tau!

-mr.3
aku nak jadi admin blog galacticos bole? hantar invitation kat emel hotmail aku. haha