Tuesday, March 10, 2009

perbandingan antara kau dan lembu

ni adalah sedikit sedutan daripada ceramah ustaz apa tah. dulu datang sekolah. lepas ceramah. dia suka jual ubat. hehe. siapa² yang tau nama dia tolong roger aku ek.

1. lembu adalah sejenis haiwan ternakan. biasanya dilepaskan oleh tuannya pada pagi hari. dibiarkan bertebaran. mencari rumput. apa² saja. janji tak kacau orang lain. dan. bila hampir waktu maghrib. kawanan lembu ini. akan bergerak. kembali. ke kandang masing². jarang disuruh. kalau disuruh pun. pantas dia mengikut.

manusia pula sejenis makhluk yang mempunyai akal. pagi² juga ia pergi bertebaran di bumi ini. mencari sesuap nasi. atau makanan ruji yang lain. suka hati dia la. tapi. ada jugak yang bertebaran. bukan untuk mencari rezeki. dia pergi buat benda lain. kurang berfaedah. lepak tepi tembok. main gitar kapok. lepas tu. masa maghrib tak reti pulak nak balik rumah. adoi.

1-0

2. lembu ni makhluk yang berguna. dia kuat. boleh tarik banyak benda. boleh tolong orang kat bendang. macam². susu dia pun. kita boleh jual. tapi kena pasteur dulu la. tak kisah. dan. bila dia dah tua. kau boleh sembelih dia. jual daging dia. ha. terlupa lak. tahi dia pun kau boleh jual buat baja. untung woh!

manusia ni. kalau jenis malas nak buat kerja. tu memang dia jenis tak berguna. apa manfaat pun tak ada. nak suruh keluarkan susu. ish geli betol!! kalau kau sembelih dia pun. tak ada siapa nak beli. jauh sekali nak makan. eyy~

kalau kau ambil tahi manusia ni. buat baja. nescaya mati secara segera.

2-0

kalau ikut banyak lagi. isi² yang ada. cuma. tak nak tengok manusia ni kalah macam team bola malaysia. memang tak boleh nak serang balik.

tak percaya?

lembu lagi jaga anak daripada manusia.

3-0

lembu lagi dengar cakap. dia macam tau ja benda tu elok ka tidak nak buat.

4-0

lembu juga tidak tahu apa itu bunuh diri.

5-0


hehe. kan dah cakap. sebijik macam masa malaysia kalah dengan UAE. serius malu.

sekian.

7 comments:

Sopek said...

awat font cm cibai? besar nk mampos

FaKE said...

apekah itu f? meh tmbh 1 point lg..kalu kne kutuk pape..pkataan lmbu lg byk digunakan compared tu manusia.

e:g : bodo cam lembu
not
bodo mcm manusia

so final score 5-1 . at least lembu x dpt clean sheet kn..lalalaa~

p/s : soksek, buang la word verification kt comment tuh, wat serabut jek

-azwanbakhtiar- said...

huhu.
entri ni adalah entri yang dah lama aku tulis. cuma aku set bagi post pada masa² tertentu. oleh itu aku tak sempat pun nak tengok macam mana rupa dia masa publish tadi. haha.

cuak aku tadi.

ra|nbOw said...

wahahaha. blh plak gtu? post x sempat tgk dulu. huu. taw pon cuak. wakakakka XD

owhhh. betol firdaus. org leh ckp bodow cam manusie lak~ wakakaka. hurm. manusie yg malas. mmg agak memalukan.

circuit-fighter said...

nice one. hak3.

hydro said...

nk tmbh~... lembu xleh msuk utp jd lctrer mahupun student.. klau msuk aku rsa kompem kena CM.... ckp pun xleh..... apatah lg menulis... pgg pen pun xleh.... lembu xleh men bola....klau lwn UAE... aku rsa lg teruk dr malaysia kut... haha...mcm bodoh ja nk bg lembu lwn bola dgn manusia kn... UAE plak 2.. mybe klau malaysia lwn..aku rsa menang... sbb manusia..bkn lembu... lembu ni ikut ckp sbb kena tarik hidung dia.. klau x tarik... dia x phm pun... dia ikut sbb dia dpt mknan dr tuan dia... tuan dia jga dia.... klau x...aku rsa dia p cari tmpt sndri... dia ikut ckp sbb mnusia suruh ikut .... tp lembu xleh suh manusia ikut ckp dia.. sbb dia lembu.. kn3..? :D

bnyk lg jgk ni soksek.. cpt2 kira pint spa mng.. aku ttap skong manusia dr lembu... haha~

-azwanbakhtiar- said...

-maoh.
manusia kan ego. mana boleh kutuk diri sendiri. haih~ ha aku dah buang verification tu.

-ra|nbow
mesti la cuak. kan ramai orang baca blog aku ni. haha.

-serkut
terima kasih. haha.

-hydro
ni contoh orang yang tak mau faham. tu semua perbandingan. nak tengok manusia guna akal dia betul² atau tak. yang main bola tu memang contoh saja.

kenyataan memang pahit untuk ditelan.