Wednesday, March 4, 2009

tumbesaran nespray

masa kecil² dahulu. kalau bersembang dengan kawan² kau. kau pantang. kalau orang persendakan ibu bapa kau. selalunya persendakan pendapat mereka.

masa mula masuk alam sekolah. cikgu kau akan jadi orang yang paling betul. kau akan marah mak kau kalau benda yang dia cakap tu. tak sama dengan teori kat sekolah. kau anggap mereka bodoh. sebab sekolah tak habis.

"apa mak merepek ni. cikgu kat sekolah cakap lain la mak oi."

masa kau masuk alam remaja. kawan² kau akan jadi orang yang paling dipercayai. kalau mak kau tak bagi kau buat sesuatu. kau marah. kau cakap mereka mengongkong. kau cakap mereka kolot. macam².

masa kau dah gatal nak kahwin. kau lebih percaya kat cakap kekasih kau. daripada ibu bapa kau. sanggup lari dari rumah sebab dengar cakap mak.



======

apa yang aku nak cakap?

1. ini bukan iklan nestle buatan yahudi tu. saja nak bagi sedap ayat kononnya.
2. syurga tu kat bawah tapak kaki ibu. apa yang susah sangat. tapi memang masa tu. susah la sikit. hehe.
3. kronologi ni berdasarkan pemerhatian kat orang² zaman sekarang. tak payah susah². tengok spaQ cukup.
4. sayangi ibu bapa anda setiap hari. tak perlu tunggu hari ibu atau hari bapa. klik sini.

sekian.

7 comments:

ra|nbOw said...

i like! hee. mmg betol. ni sepatotnye sume ikot. tp. mmg manusia mudah terpengaruh... hurm.

FaKE said...

izinkn hamba menghighlight point no 3 anda.."tak payah susah². tengok spaQ cukup."
apekah? soksek tgok spaQ? lalalaa~

emmatomei said...

haha btl2 aku stuju.. hmm ko nie layan gak ekk spa q... :p

.Nora Kacak. said...

aku setuju!
hahaha spa q!
cian qistina layan Dafi mengong tuh!

-azwanbakhtiar- said...

-nur aqilah
yup betul tu.

-maoh
kalau tengok spaQ. kau boleh tengok akak2 hot. makcik2 hot pon ada. geli woh.

-emmatomeimon
baca di atas.

-nora
haha

nanakaka said...

drp ko tgk spaQ baek ko tgk tom tom bak

hydro said...

"apa mak merepek ni. cikgu kat sekolah cakap lain la mak oi."

gila kasar... ayat sapa ni soksek~....