Sunday, April 19, 2009

melihat masa depan yang gemilang. insyaAllah.

aku pergi bilik ayad. saja nak kacau lemak dia. dan seperti biasa. bila aku buka pintu. aku nampak lemak beliau dulu. baru nampak tangan dia. wow. kronologi merepek. tapi dia memang buat perkara rutin beliau. bermain kampung. dota seperti kurang mendapat sambutan kebelakangan ni.

aku pun pergi mendekati ayad.

ayad! lemak 1! eh silap. nak air kotak. oh. rupanya ayad ni la pemilik peti ajaib tu. aku mencari air kotak yang sesuai. tapi terjumpa 1 buku. (jumpa buku dalam peti ais? wow!)

aku pun ambil buku tu. selak². buku itu. bukan buku harta karun. buku GRADUAN. panduan kepada bakal graduan yang ingin mencari pekerjaan. menarik. aku selak² lagi. wah. dah kelihatan lucah la pulak.

ayad cakap buku ni sesuai juga untuk orang² yang mencari tempat untuk internship. latihan praktikal. oh really? aku menjadi lebih bersemangat untuk selak-menyelak. hehe.

selama ni. aku hanya target untuk kerja di bayan lepas. dekat dengan rumah. senang. oleh itu. sasaran aku adalah: intel. amd. western digital. seagate. siemens. apa lagi ek. banyak aku nampak kat tepi² jalan masa nak balik dari queensbay mall. haha.

kali ni. aku nampak lagi banyak syarikat. yang sesuai.

banyak juga syarikat yang mencari orang² yang mengambil kejuruteraan elektrik dan elektronik. salah satunya. nestle.

aku cakap kat ayad.

aku : woh nestle pon mau gak orang macam kita ek.

ayad : yeka? kita apply la. jadi quality control. boleh makan selalu. kalau tak sedap kita rijek.

aku : heh. kalau macam tu. lepas 8 bulan. semua orang dah tak kenal kita dah.

ayad : tak apa. ada gak orang sayang.

**

zz. suka betul bila cakap bab makan. belajar asyik kantoi ada hati nak kerja tempat best. tapi tak apa. ada setahun setengah lagi. masih banyak untuk diusahakan.

nestle! tunggu kami!

8 comments:

ayd said...

lol..

ra|nbOw said...

hahahahah. makan itu best!
good luck !!!
blh dpt discount brg2 nestle nnt.
haha XD

.Nora Kacak. said...

weh, hg nk wat praktikal kat penang?
gud2. igt hg nk wat kat kampung no 2 hg kat Johor tuh. hahahahahah.
bole p singapore. byk duet. hee.
xpa2 penang gak best, tension2 kje. bole p laut. makan laksa kat seagate.
hehe. gudluck sahabatkuh! :)

-azwanbakhtiar- said...

-ayd
lol lol lol

-rainbow
lambat lg nk p intern. haha

-nora
hg igt kampung aku kt johor ka?

-rye- said...

adakah aku perlu mempertimbangkan internship di penang??uwaaaaaaa xmau pindah penang...

-azwanbakhtiar- said...

-rye
hg xmau. aku mau. hehe.

meh kt aku kalau hg dpt ek. haha

Mrs Camillo said...

oit..hang ni takdak keja laen da ka? asyek nak kutuk laki aku ja. aiiiigooooooooo..... ;p

hahahaha!

-azwanbakhtiar- said...

-mrs camillo
hg xtengok lagi laki hg kutuk aku camna. haha