Monday, June 29, 2009

monolog pagi isnin

aku ingat lagi. bila aku baca balik esei-esei aku. masa sekolah dulu. esei-esei peperiksaan. dalam bahasa inggeris terutamanya. aku akan berasa sedih. sebak. kecewa. terharu. nak menangis. dan lain-lain perasaan yang sangat kompleks.

bukan sebab tulisan aku la. zz

sebab tekstur ayat. selalunya. bila aku baca esei orang. aku akan cuba buat ayat aku sendiri. konon. nanti jadi sedap la kot. tapi. bila aku baca esei aku sendiri. jadi macam tak reti. tak percaya. aku ka yang tulis ni dulu? sebab apa sekarang aku dah tak reti nak menulis macam dulu? adakah aku semakin bengap? haha.

mungkin aku perlu mengambil kesusasteraan inggeris kot.

6 comments:

aishah said...

myb..wakaka..
snang ja jawapannya..
dulu2 zman skolah rajin bc kamus sblm tdo..
xdak hiburan..
skrg?
kamus pn xtau lempaq kt mana..
cmna la nk bkembang..
ops!saya tujukan kpd anda dan diri saya sendiri..haha..
lgpn kalau kna wt esei, mesti smgt gla2..
punya la carik words sempoi2..
x puas hati kalau guna words
besa2..

~kuyam~ said...

kesusasteraan Melayu da mantap ka?perghhh..jom la join ak lam DBP =B

ra|nbOw said...

hehe. perlukan latihan. aku pun makin teruk tatabahase & vocab since abis skola. hukkk~

enyheartsdiamond said...

lol!simpan lg duhh esei2 lama2?

-azwanbakhtiar- said...

-aishah
asyik nak guna perkataan yang cikgu pun tak pernah dengar. kan? haha

-kuyam
hmm. sastera melayu boleh hentam kat blog ni. haha

-ra|nb0w
dulu orang ramai panggil aku kamus bergerak. wakaka

-eny
tak ada la simpan semua.

mzn. said...

zzzzzzzzzzzzz.
haha