Thursday, June 11, 2009

pelajar CM dan duit mereka

CM. consequence management. adalah hukuman yang dijatuhkan terhadap semua pelajar naungan PETRONAS yang gagal mencapai tahap yang dikehendaki dalam peperiksaan akhir semester.

ketika mula diperkenalkan. pointer yang perlu kami atasi adalah 2.5. ini berkesan untuk GPA. bukan CGPA. sekiranya gagal. buat kali pertama. elaun akan ditahan untuk beberapa ketika.

beberapa ketika itu sudah cukup untuk membuat ramai orang sengsara. untuk menyambung kembali elaun. kami perlu mendapatkan recommendation dari para pensyarah yang mengajar kami.

ok. selesai sudah semua itu. saja kami memohon lambat. agar duit yang masuk adalah gedebak. banyak. hehe.

dua minggu lalu. elaun yang tertunggak telah masuk. semua yang terlibat. telah menggunakan duit itu sehabis baik. haha.

ada yang shopping



ada yang beli telefon baru.



kereta pun ada kot.




aku beli apa pulak?



tapi. ada jugak orang yang simpan saja duit tu. buat bekalan semester depan. yela. PETRONAS dah naikkan pointer. 2.75. ini tak boleh jadi. kejam la!

8 comments:

aishah said...

woo~
bgos btoi org yg smpn tu..kagom2~
puas shopping? hahaha..

Rizal Yusof [© REJECTshot 2009] said...

Oit...
Makin menjadi2 ngan motor hg tuh...
Baper riban set tuh???

ra|nbOw said...

wahahahha. gile~
shopping x leh bla jgk XD

-azwanbakhtiar- said...

-aishah
org simpan apa? haha.
hmm. mana nak puas. nak lagi nak lagi. haha

-rizal
uih xda la sampai riban2. hehe.

-ra|nbow
baru aku tau. best gak shopping ni kan. haha

lynawan said...

well,we need quality, don't we?

Sopek said...

shil man...
lawan toke nmpk..
ak dgn mat adam russell pun xsmpai cm2..
haha

Anonymous said...

yg nset 2 cm knai

-azwanbakhtiar- said...

-lyna
yes we do. haha

-mr.32
bak kata adam russel gak la. my ride my pride. haha

-anon
yeah? hehe