Tuesday, July 7, 2009

cara mengambil hati lelaki adalah melalui masakan

serius. buat perempuan yang tak reti masak apa-apa langsung. kamu berada dalam situasi berbahaya. ya. memang kamu semua boleh makan kat luar setiap hari. tapi kamu perlu tahu masak sesuatu yang istimewa buat bakal suami kamu. serius.

jangan marah aku kalau kamu tak dapat kahwin dengan lelaki pilihan hati disebabkan kekurangan itu ek. aku dah cakap. haha.

dan buat adinda. dan sesiapa yang terasa nak mengorat aku. kamu masaklah apa saja yang dirasakan sesuai untuk aku. aku tak memilih sangat. suka saja cuba benda baru.

tapi.

walau apa-apa pun terjadi. janganlah kamu sesekali memasak benda ini.


ikan masak asam.

aku ada masalah kenangan yang kurang enak ketika di sekolah dahulu. menu makan tengah hari selasa memang membuatkan aku ingin berpuasa sunat sahaja. haha.

tapi kalau nak cuba masak jugak. kena pastikan masakan tersebut betul-betul ho liao (cis terpengaruh iklan lagi). dan mampu memadam memori lampau yang kurang enak tersebut.

selamat memasak!

19 comments:

.Nora Kacak. said...

apekah memori itu?
hg sakit pewot eh?
ohh aku tammo masak. sbb tamaw ngorat hg. hahahah =]

NHAR said...

masak benda apakah?
ikan pari? atau masak asam pedas?

ra|nbOw said...

pehhh. ni antare menu fav aku kot. ahah. agaga..itulah. dlm ceramah agame pon ckp, nak jage suami ade 2 je. 1 tuh aku x ingt. 1 lg, jage perut suami which is masakan. demi suami aku tercinta nnt, semua masakan aku sanggup cuba. hahahahha XD

Faive said...

sedikit tips memasak -->

Jika kekurangan "cinta", masakan yang dimasak akan menjadi kurang sedap..~

-azwanbakhtiar- said...

-nora
bwek! hg bkn reti masak pon. haha.

-hanisah
asam pedas tu. ikan pari boleh lagi kot. hehe.

-ra|nb0w
nak cuba apa? cuba makan? wakaka.

-faive
nak cari kat mana tu?

NHAR said...

gila ko... aku doa ko dapat isteri dari N9.... dua tahun duduk kat seremban.... nak tak nak.. kena gak makan asam pedas ds yang x brapa nak sedap...

aishah said...

cetz..snang ja nk msk..
msk papa pun mesti bantai ja..
tu yg perut boroi bila dh kahwin..
masak boh kasih sayang sudah..
gagaga~
asam pedas melaka paling sdap!
nk mkn sdap2 balik umh mak la..
xmau mkn sudah..haha..

ra|nbOw said...

hahahah. azwan~!!! cuba masak kan lah~!! hahahahahha. XD

Daffodil D said...

mane ade pose sunat ri selase...~ :D

Fatin said...

ikan jaket ang lalu ka?
aku dak.

-azwanbakhtiar- said...

-hanisah
n9? jauh sgt tu. aku kalau boleh tak mau cari jauh-jauh. haha.

-aishah
p la makan sorang-sorang.

-ra|nb0w
oh ingat nak cuba makan. nanti jadi maria baru tau. jalan-jalan cari ra|nb0w.

-daffodil
sebab tu sampai sekarang malas nak puasa hari selasa. haha

-zura
ikan jaket tu haiwan apa?

enyheartsdiamond said...

ala kanda ni!

AbgBeCA said...

hai kanda
lol

mzn. said...

haha,
mesti kau pernah ter makan ikan masak asam yang ada lalat dalam tu.

bubu253 said...

hehhe ak tau npe..hehe
ak pon xske menu ari slase nyer..
hahaa kureng sedap n mmg xsedap pon..huhuh

-azwanbakhtiar- said...

-eny
bila hg jd dinda aku?

-beca
oh kanda tua. lol lol.

-mazni
kalau nak kira lalat. tiap-tiap hari aku puasa. wakaka.

-bubu (bobo?)
yeah! kita memang 1 skola. wakaka

lynawan said...

kalau asam pedas dm tu mmg memori ngeri la.tp kalau asam pedas lain masyuk owh.
tiba2 teringat ain yg nk baking kek hari2 kt hosbon dia.

-azwanbakhtiar- said...

-lina
yeah memori ngeri.

-mya
laki tu suami bodoh. tak reti hargai bini dia

Niviey16 said...

uhu..betol tu..tambat hati kandamu itu aishah..