Friday, August 28, 2009

dendang perantau.

cuti merdeka. cuti 3 hari. minggu depan pon cuti 3 hari gak. nuzul Quran. tapi. boleh kata semua balik cuti merdeka. tak mau balik masa cuti nuzul Quran. sebab. lepas cuti tu. penuh test. dan. untuk kami. para pelajar kejuruteraan elektrik dan elektronik. tahun kedua semester pertama. test-test tersebut sangat boleh membunuh.

haha.

ok. ramai orang balik. kat rumah aku ni. semua balik. yang turkmenistan dan myanmar tu pon dah hilang. balik rumah makcik mereka kat taman melawati kot. eh. tu rumah jufri 'lelaki video 3gp.'.

memang dahsyat cuti ni. sampai kat masjid tadi pon. orang yang berbuka puasa secara percuma pon tak ramai.

semua orang yang balik rumah tu. semua rumah dekat-dekat dengan utp. dan. semua tu. adalah geng-geng sepermainan aku kat sini. yang tak balik. semua geng yang duduk jauh-jauh.

agak pelik melihat lelaki yang bercakap utara secara lancar. tidak balik ke rumah. atas alasan. rumah sangat jauh. bagi orang yang tak kenal aku. mesti kata aku seorang yang tak logik.

ditinggalkan seorang diri di utp ketika ini. membuatkan aku berasa macam berada di perantauan. macam kawan-kawan yang dah terbang di serata dunia tu.

jenis yang hantar gambar kat surat khabar tu.

hm. apa yang aku nak buat pada masa-masa macam ni oi? mungkin aku pergi merempit ke utara. nice. best gak.

boleh buka puasa masa tengah jalan nanti. musafir boleh buka puasa kan?

4 comments:

aishah said...

buleh ja bukak..
nt ganti la blk..
tdo kt bilik la plg best~
qadha tdo..
x pon p bazar ramadan..
beli mkanan ikot nafsu serakah..
mkn byk2..haha..
nway bon voyage sok!

lynawan said...

sila klik satu demi satu,ada gambaq azrin terpampang dgn rambut lps

ra|nbOw said...

ahah. perantau la hg. cube bwk duduk je sorang2 muhasabah diri skit. hoho.

sue-mai.al-musadda said...

aku pn xbalik jgk soksek..semlm bkk pose sorg2..lonely gle..