Sunday, August 23, 2009

hala tuju

kematian beberapa orang yang dikenali dalam masa yang singkat memang agak menarik perhatian banyak pihak. cikgu aminah. dr asif. michael jackson. yasmin ahmad. ustaz asri. dan terbaru. eyann kawan ra|nbOw. yang menyahut seruan ilahi tengah malam tadi. akibat pendarahan otak.

innalillah.

sedih. kecewa. tu ja perkataan-perkataan yang bermain di minda. masih tidak puas bersama. tidak puas bergelak ketawa. dan. masih belum sempat hendak bermaaf-maafan. mungkin ada yang ingat nak buat semua tu. menjelang hari raya nanti. tapi apakan daya.

kita tak dapat tangguh kematian walaupun hanya untuk satu saat.

aku masuk blog yasmin ahmad. aku tengok. macam tergantung. masih banyak yang hendak diceritakan. tapi memang dah takdir. tak sempat nak cerita semua.

kalau orang yang terkenal. senang saja berita ni dihebohkan kepada khalayak ramai. sangat pantas.

kalau orang kebanyakan macam kita ni?

kadang-kadang. aku terfikir gak. maut boleh menjemput aku pada bila-bila masa. dalam apa jua keadaan. dan. jika ditakdirkan kematian aku berlaku secara mengejut. aku tak tau. sapa yang patut menghebahkan benda ni.

tak mungkin aku nak kemaskini blog ni lepas aku mati.

bila dah lama tak kemaskini. takut para pembaca tersalah faham lak. azwan bakhtiar ni saja malas nak kemaskini kot. tak pun. dia dah kena buang dari utp. sebab tu tak boleh kemaskini. bodoh betul. orang suruh masuk utp sebab nak belajar. dia buat benda-benda tak berfaedah. what a waste.

tengok. tiba-tiba aku kena fitnah.

facebook. dan benda-benda internet lain semuanya tak akan dapat dikemaskini. habis begitu sahaja. dan lama-kelamaan. kita akan dilupakan semua orang. yang mengenali kita hanya di dunia maya.

oleh itu. saja aku nak berkempen di sini. cari seorang yang betul-betul boleh dipercayai. bagi dia akses untuk segala benda-benda tersebut. dan bagi amanah kat dia. suruh umumkan terus kat benda-benda tersebut. sekiranya sesuatu terjadi kepada kita. apa-apa saja kejadian yang membuatkan kita tidak mampu untuk melakukan sendiri.

kurang-kurang orang lain boleh tau keadaan sebenar. keadaan semasa.

apa-apa pun. takziah diucapkan kepada semua kenalan si mati. al-Fatihah.

5 comments:

aishah said...

mari berlumba2 melakukan kebaikan!
jom taubat!

Daffodil D said...

em..betul juga ye. siapa kenalan rapat ku yg bisa ku percayai yew? hm hm. :D

-rye- said...

baru nk post pasal ni jumaat lepas tp x dan sbb aku balik...xde tenet dirumah...tahniah krn bjaya mengepost dlu...skian tmaksih

~kuyam~ said...

Innalillah...

ra|nbOw said...

aku ade terpk bnde yg same. btol... hurm. anytime. anywhere, blh mati. and dlu mmg ramai pon taw password aku pe sume. skrng x de sbb aku pun x de sbb utk kongsi. nnt mungkin. hurm. ape2 jd, tu saje kte ade