Tuesday, August 11, 2009

nasi dan H1N1

penemuan terbaru. telah menunjukkan. bahawa. nasi. ya nasi. bukan pokok ketapang. berpotensi. membuatkan seseorang. itu. dijangkiti H1N1. serius ni wei!

macam yang kita semua tahu. nasi. jika diambil dalam kuantiti yang banyak. lebih kurang 2 pinggan penuh. 3 kali sehari. akan meningkatkan kebarangkalian untuk menjadi obes. seperti ______________________. (isi sendiri tempat kosong ini).

dan menteri kesihatan malaysia pun dah cakap. antara mereka yang berisiko tinggi untuk mendapat jangkitan. dan serangan virus tersebut. adalah orang-orang yang obes. mari kita tengok persamaan kimia ini:

kebuloq + perut stokin + nasi yang sedap -----> sakit jantung + darah tinggi + kencing manis ------> H1N1.

dan bukan saja nasi. segala jenis makanan. boleh mengakibatkan jangkitan H1N1. tak tipu weh!

oleh itu. pesanan ini ditujukan buat ________________________. jangan makan banyak sangat. ingatlah orang yang kat belakang tu. nak makan jugak. dan. marilah kita. rajin ke kelas. agar kita. dapat melakukan senaman ringan. seperti bersembang dalam kelas (senaman mulut). cuit-cuit orang sebelah (senaman tangan). dan juga tidur (senaman kawalan pernafasan).

oh ya. semoga kawan lina cepat sembuh.

5 comments:

aishah said...

hahaha..
ni memang kelakar..serius!
H1N1 tu flu la..
apa kena mengena ngn nasik pulak..
org obes tu sbb x amalkan diet seimbang..
kalau slalu mkn buah ngn sayo x obes..
wakaka..nk tambah lagi..
p klas kena jalan kaki..naik tangga..
turun tangga (senaman kaki)..
tdo tsengguk2..(senaman leher)!

fatynlicious said...

selain itu, silalah rajen ke kelas sebab jarak ke kelas dan hostel agak jauh

sambil berjalan leh exercise kaki

weeee

mAma PinGu said...

H0ho,blog ko da jadi mcm keretamayat, ad peringatan s0lat awal,hahaha

Niviey16 said...

ahaha..asal aku terasa weh..macam nama aku je dalam blank tu..huhu~

lynawan said...

my friend would be grateful.