Saturday, December 26, 2009

perhimpunan motosikal terbesar johor 2009

johor merupakan sebuah negeri yang terkenal dengan aktiviti motosikal berkuasa besarnya. ini dapat dilihat dengan sokongan Tengku Mahkota Johor yang suka buat konvoi besar-besaran mengelilingi johor setiap tahun.


tengku mahkota dengan moto dia. search kat gugel ja neh.

hari ni. disebabkan kebosanan melampau. aku saja mengajak abah berjalan-jalan di pekan jb. niat di hati cuma nak jalan-jalan. tiba-tiba. aku nampak bunting. ada perhimpunan moto terbesar kat dataran jb. wow. kena p tengok ni. haha.

ah rugi tak bawak kamera. semua gambar ni guna kamera telefon ja. huhu.


ni kat tempat perhimpunan tu.


bahagian vespa





geng-geng chopper. kebanyakannya harley davidson la.



ni jenis custom made. buat sendiri. nice.

hehe. aku dan abah pun nak gak rasa naik moto-moto besar ni. dan akibatnya.


tengok tayar belakang moto ni. besar gila!

bantai moto kedai. selamat tokey tak marah. haha. kawasaki vulcan pa tah. lupa.

yamaha YZF R1! RM 93,500.
ish kacau la wave neh. huhu.

guess what? tengku mahkota berkenan untuk letak moto dia. yang dia selalu naik time konvoi tu kat perhimpunan ni. woo. bukan calang-calang la perhimpunan ni. tiba-tiba rasa bertuah duduk kat jb. haha.



memang tiptop la. tapi tak boleh pegang. boleh tengok dan tangkap gambar saja. jadi la tu.

sebelum balik. snap lagi moto-moto yang menarik perhatian aku.


kawasaki zx-10r. RM 82,888.00.


kawasaki GTR 1400. RM 106,888.00


chopper yang handle dia tinggi-tinggi.
gila betoi nak bergayut kalau buat perjalanan jauh. haha.

sebelum entri ni jadi entri menjual motosikal berkuasa tinggi. eloklah aku berhenti dulu. pendek kata. moto-moto ni memang tiptop. dan hanya mampu muncul dalam mimpi kebanyakan kita. semoga kita boleh berusaha untuk mencapai cita-cita kita sempena tahun baru ni. amin.

4 comments:

aishah said...

mak oi~
mahal gla..
awat moto oren tu mcm moto tok dalang ja..
bentuk ja lain..corak sama..
hahaha..
wow~like abah like son laa..
hehe..

-azwanbakhtiar- said...

-aishah
moto tok dalang menda pa. tengku mahkota punya wo

Fratika said...

kalo yg pendek (mcm i) jenuh la bgayut kt handle yg tinggi 2..
xleh duduk ats sit pn wakakak..

Anonymous said...

moto tu takde la mahal mane sebenanye..tp disebabkan cukai dan duti eksais yg dikenakan, psl tu harge cm cilake...
cilake tul kerajaan...ni yg nk sokong pembangkang nih..kah3