Tuesday, December 8, 2009

sibuk.

kamu semua tahu. aku sibuk dengan khemah ibadah 2009. tapi tak sangka. sibuk sampai macam ni. sampai tak tau hari. sampai tak perasan. dinda dah nak balik malaysia. tidur 2 jam saja sehari. oh aku dah faham perasaan NK (N Kecik).

dan lebih menyibukkan. tiba-tiba saja. ketua department aku. yazid. dan 3 orang lagi. mempunyai komitmen lain. dan aku hanya tau benda tu. sehari sebelum komitmen itu berlaku. maka. tinggallah 2 daripada 6 anggota asal. sementara menunggu mereka pulang. memang sangat terseksa. jiwa dan raga.

ceh sekarang baru nak kalut.

esok. eh. dalam masa 10 jam lagi. sesi pendaftaran khemah ibadah 2009 akan bermula. chaknga memang dah sibuk sampai tak boleh balik bilik. uruskan pendaftaran dan keselamatan peserta. sopek pulak. kelas tajwid beliau. yang sepatutnya membuatkan kami demam terkejut. disebabkan kehebatan tersembunyi beliau. telah menjadi sebaliknya. sopek demam. tiada suara. hari ni. baru ada suara sikit. tu pun. dok perasan suara macam jamal abdillah. LOL.

department sopek. unit Modul, Aktiviti, dan Disiplin (ManD) memang sangat bersemangat. mungkin. akibat terlalu bersemangat. semua ahli muslimin department tersebut. demam. oi kalau komandan kem demam. apa nak jadi ha?

pendek kata. semua orang sibuk. tersangat-sangat sibuk. apa-apapun. semua perjalanan program ni dirahmati Allah. dan berjalan lancar hendaknya. semoga adik-adik yang bakal menyertai program 5 hari ini akan berubah menjadi lebih baik daripada sebelumnya. semoga pengalaman yang bakal diperolehi membawa erti yang sangat besar dalam hidup kami semua.

"kita bukan nak kejar sijil. semua ni. adalah proses. untuk membuatkan kita semua ni. menjadi manusia. itu yang penting."

5 comments:

.Nora Kacak. said...

oit. asal no baru tu sampai 15 dec ja? next no hapeee pulop?
NK - Nora Kacak la! aku bukan kecik la. buwekkkk. taw pong perasaan ku tak xcukup tdo. 3 bulan kowt! hoho

dinpaiman said...

sabar wann

hang mmg ak respect gila~!!

kerja tak pk penat tahniah

dinpaiman said...

sabar wann

hang mmg ak respect gila~!!

kerja tak pk penat tahniah

-azwanbakhtiar- said...

-nora.
lepas 15hb. aku dah balik umah. sim nombor lama ada kat mak aku. heh.

-saudara din.
hg lagi la aku respek. tak pernah terpancar sinar letih atau kecewa. memang senantiasa optimis seperti yang dianjurkan hg. tahniah!

ra|nbOw said...

nora kecik? hahahahahahahaha. btw. slmt berjaye! XD