Monday, January 25, 2010

pasukan bola sepak smstsss 2006.

batch 0206 (2002-2006) sekolah aku memang tak gemar sangat bermain bola sepak. petang-petang. mesti main sama ada. ragbi. atau bola keranjang. tak dilupakan ada gak yang main bola poket kat dalam bilik. bola sepak memang kurang dilayan sangat. hoki? lagi la tak layan. nak main kriket. peralatan tak ada. sebab tu abang kucing sangat geram. haha.

masuk bulan 3. dapat berita. ada pertandingan msspp. (majlis sukan sekolah-sekolah pulau pinang). semua sukan ada wakil. bola sepak saja. yang belum. menjadi sekolah yang memilih pemain sekolah mengikut senioriti. cikgu perlu/mahu memilih pemain-pemain yang terdiri dari pelajar tingkatan 4-5. kami la tu.

tapi nak pilih siapa?

akhirnya pemilihan tak dibuat. dah semua orang dok main ragbi dengan bola keranjang ja. budak-budak olahraga memang kurang layan sangat sukan lain. PK kokurikulum tak bagi geng ni main sukan lain.

nanti rosak badan!

sehari sebelum perlawanan. pelajar-pelajar yang telah disenaraipendekkan daripada senarai yang memang pendek. turun padang. berhenti kejap main ragbi. berhenti kejap main bola keranjang. untuk berlatih.

untuk main sepak-sepak saja. main petang.

semua letak sasaran untuk kalah awal. yela. dah tak berlatih. takkan la nak target perlawanan akhir kot. dalam 20 tahun. mungkin sekali boleh jadi macam tu. macam pasukan bola sepak malaysia.

harapan pasukan bola sepak smstsss hancur musnah.bukan saja berjaya melepasi peringkat kumpulan. tapi mara sampai ke perlawanan akhir. adoi. pelik betul. tu kalau tak berlatih. kalau berlatih. tak tau la macam mana.

tapi sejarah telah membuktikan. nasib baik ni selalunya tak lama sangat. perlawanan akhir menemukan smstsss dengan smk guar perahu. buat yang masih tak tau. sekolah ni memang sangat mengkhususkan pembangunan bola sepak. muka semua selekeh. tapi hebat main bola sepak. perlawanan tu berkesudahan dengan kemenangan pasukan guar perahu.

7-0.

ya. 7 gol. tanpa bolos. aku rasa boleh ja budak-budak tu nak bantai lebih. saja tak mau bagi lagi malu kot. tapi kira ok la. untuk pasukan yang langsung tak buat latihan intensif. hanya main petang-petang. sepak-sepak macam tu ja.

macam mana aku boleh ingat lagi. walaupun aku tak main bola sepak langsung? perlawanan akhir ni mendapat liputan dalam akhbar tabloid terkenal malaysia. harian metro.

"SMK Guar Perahu benam SMSTSSS 7-0"

aiyo malunya!

3 comments:

hamidi said...

aku selalu main band petang2. sebab tu tak main bola. kalau tidak mesti aku main bola. atau ragbi mungkin.

charknga said...

hahaha....boley ja nk mng...klo mng nnt kna wakil penang lak...abeh msa nk blajaq....

Anonymous said...

aku sbg captain pasukan tyme tue...waaaa!!! xla malu sgt..sbb aku score sbijik..(own goal) hahahahah!!!