Sunday, January 31, 2010

REVIEW : i dreamed a dream.

aku adalah peminat susan boyle. bagi aku. suara dia. sangat-sangat tiptop. sejak pertama kali aku dengar lagu 'i dreamed a dream' yang dia nyanyi. masa ujibakat britain's got talent tu. sampai sekarang. aku mesti rasa nak menangis dengar lagu tu.

oh sangat hebat insan bernama susan boyle ni.



album dia yang bertajuk 'i dreamed a dream' dah dilancarkan hujung tahun lepas. tapi baru-baru ni ja aku dapat dengar. haha. pemilihan tajuk yang sangat sesuai dengan dia. jika disoroti sejarah hidup susan boyle ni. dia memang tak ada pakej langsung. kurang sihat. tak cantik. tak kurus. rambut macam apa lagi. tapi Allah maha adil. dia dikurniakan vokal yang sangat hebat. ok cukup la tu. kamu semua boleh wiki.

aku nak komen pasal album dia ni.

simon cowell. hampir semua penyanyi yang aku kenal dan bernaung di bawah dia sebagai penerbit eksekutif. mempunyai 1 persamaan. mesti menyanyi lagu lama. lagu lama betul-betul lak tu. salah satu lagu dalam album ni. 'the end of the world'. lagu kegemaran aku. dan secara terus terang. aku suka versi asal. haha.

lagu 'i dreamed a dream' versi album juga mengecewakan. ada perubahan tone. susan tak tarik sangat. aku tak rasa nak nangis langsung. dah tak ada kick. dush!

apa-apa pun. lagu-lagu dalam album ni sesuai didengar kalau kamu semua dalam mod 'cruising'. bawak kereta atau moto atas lebuh raya. tanpa kelajuan yang gila-gila. layan wo. haha. kalau kamu bawak hayabusa. aku mintak maaf. tak sesuai. nanti terbakar lak enjin moto sebab bawak perlahan sangat.

selamat maju jaya kepada susan boyle. walaupun dah tua. masih tak terlambat nak berjaya. pengajaran besar yang kita semua boleh teladani. haha.

3 comments:

fatynlicious said...

uih, aku tak penah dengaq pon dia nyanyi.
tapi dia macam faymes sgt ja
weh meh pinjam cd dia!
aku takleh donlod lagu dia sebab lembab sgt!!

-azwanbakhtiar- said...

aku pon download ja. haha.
nak aku emel?

gula-gula said...

ceh, tetap haram.