Thursday, January 28, 2010

taubat.

hari itu. hari jadi kawan aku. aku bergerak ke bilik beliau. saja nak membuat ucapan hari jadi secara peribadi. aku bukan jenis yang suka sambut hari jadi orang tengah-tengah malam.

kadang-kadang masa hari jadi sendiri pon aku tidur awal. kalau ada orang telefon untuk buat ucapan pon. aku cakap dalam keadaan mamun. haha.

ok. aku sampai kat bilik dia. tak jauh pun.

oh tak ada orang. tapi bilik tak kunci. dia p mandi la kot. tak apa. aku lepak dalam bilik dia. aku nampak majalah atas katil. aku pun landing la atas katil dia. membaca majalah tersebut. terasa macam sedang menyahut seruan kempen membaca masa tu. haha.

telefon berbunyi. telefon dia. aku biarkan saja. ada orang miss call kot. tapi. macam lama lak. aku pergi tengok telefon bimbit dia tu. eh. mak dia telefon la. mengenangkan kemungkinan berlakunya sesuatu yang penting. aku mengambil keputusan untuk mengangkat panggilan tersebut.

aku kata. "hello?"

"happy birthday to u. happy birthday to u. happy birthday to *********. happy birthday to u.."

adoi. mak dia nyanyi lagu hari jadi lak. segannya aku. terasa pelik lak. aku nak kena cakap apa neh?

"err.. makcik. ni bukan *********. saya kawan dia."

selepas saling bermaafan. aku terasa segan gila-gila. sama-sama tak sangka nak jadi macam tu kot. bila kawan aku tu balik bilik. aku cuma cakap. "oi. mak hang telefon tadi." dia telefon la mak dia.

dan kali ni mak dia tak nyanyi dah.

sejak kejadian tu. aku jadi fobia bila mana-mana telefon bimbit kawan aku berbunyi. taubat lahum aku tak mau angkat dah. minta maaf ya semua!

8 comments:

ra|nbOw said...

hahahahahahha. comelnye mak kwn hg. gaaa. buat bnde baik pun kdg2 gtu plak jdnye an. segan. hehe. XD

usop said...

sempoi r makcik 2..

Mr. said...

gg..

papoki said...

hhahahaha
terok nye ko..
sian kwn ko...
mak die x nyanyi tuk die,tp kat anak org len..

fatynlicious said...

kesian kawan hang
terlepas panggilan hangit XD

t a r o said...

haaa wan, sian kat dia, spoil mood mak dia nak nyanyi. haaa taktau

haha =D, takpa takp, hg nyanyi lak balik kt kawan hg. hehe =D

gula-gula said...

malunya mak beliau..hg potong btoi

.Nora Kacak. said...

hahahhahahahahhahahahha sian mak dy weyh! =]]