Saturday, July 17, 2010

kegembiraan dalam ketakutan.

aqilah amin pernah meriwayatkan dalam blognya bahawa beliau tiba-tiba dirasuk hantu shopping dan telah menghabiskan banyak wang dalam masa yang singkat. (klik sini). secara tiba-tiba. aku pun dirasuk hantu yang sama. tapi ganas sikit. kalau dia ambil masa 2 jam. aku ambil setengah jam saja. nak tau apa yang aku beli?




ni ha. jaket alpinestars breeze air flo. boleh rujuk kat sini. lengkap padding bahu, siku, dan belakang.

masa nak beli tu. memang seronok sangat. lepas beli. baru aku perasan sesuatu.

keputusan periksa tak keluar lagi la woi! untuk pengetahuan. kalau aku kantoi sekali lagi. status aku sebagai anak emas petronas akan ditarik balik. ini bermakna bermula semester depan. aku perlu bayar semuanya sendiri. adoi!

masa ni baru nak teringat kebarangkalian-kebarangkalian tu semua. huhu. nasib baik aku tak potong lagi tag harga dia. kurang-kurang. kalau aku kantoi periksa. boleh la jual jaket ni balik.


kalau dapat rm600 pun aku dah bersyukur. janji ada orang nak beli. haha.

aku menanti. dan menanti. dan menanti. akhirnya penantian itu sampai ke penghujungnya. dengan berdebar-debar. aku membuka portal pelajar utp. selamat tiada saman tertunggak. kalau tak. makin berdebar-debarlah hati ni. kalau ada saman tertunggak. tak boleh tengok keputusan. zz.

dengan lafaz bismillah. aku membuka fail keputusan aku tu. setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Ilahi. keputusan aku cukup-cukup saja lepas. kalau bawah sikit saja. habislah.

maka dengan itu. barulah aku dapat memotong tag harga jaket tu dengan senang hati.



oh. kepada yang berminat nak beli jaket macam aku. sila PM okeh. nanti aku bagitau kedai mana hgpa patut cari. haha.

syukur alhamdulillah.

5 comments:

gegardo said...

hang dapat berapa?

lynawan said...

assalamualaikum.mak ai, apa dh jd kt hg weh?mcm kena pam2 ja aku tgk. dulu mkn 13 samosa pun xda la mcm ni.kih3

-azwanbakhtiar- said...

gegaq
-nanti kat utp aku bagitau. haha

-lina
waalaikumussalam wbt. time tu 13 samosa seminggu sekali ja. kalau tiap-tiap hari. jadi macam ni la. haha

t a r o said...

muka bersyukur gila dapat pakai 'baju kegembiraan' tanpa kesedihan.. haha tahniah

ra|nbOw said...

erm erm. wahaha. hg gile dr aku ;P