Friday, July 23, 2010

solat jumaat di masjid utp.

tengahari tadi aku pergi masjid. solat jumaat. entah macam mana. aku boleh sampai awal. masa aku sampai tu. tengah azan. aku masuk bahagian utama masjid. disebabkan aku ingat macam nak buat solat sunat. aku berdiri jela. tunggu azan habis.

sunyi ja masjid. semua orang menghormati azan. bagus-bagus. tapi masa sampai kat 'Allahuakbar' yang terakhir tu. semua orang pakat dok jawab azan.

uik? masa muadzin sebut yang lain. tak ada orang yang jawab ka? ish. mesti semua orang lupa apa yang nak jawab masa 'marilah menunaikan solat' dan 'marilah menuju kejayaan' tu.

lepas tu. aku cuba la fikir balik apa yang patut dijawab masa bahagian tu.

kosong. dem aku pun lupa jugak. zz


-entri kali ni ditulis guna pc ahmad zuhairi. semoga kumpulan etp beliau mendapat projek ee. amin.

2 comments:

enche treq said...

la nh dh igt blom?

Mrs Camillo said...

haha.. hebat EE ye? bagus!