Friday, August 13, 2010

1 sesi sahur 3 tahun dahulu.

masa tu. kami baru masuk utp. foundation. masa tu jugak la. aku duduk dengan chaknga. dalam bilik paling hujung di tingkat paling atas. wow macam tinggi gila. tapi bangunan tu ada 2 tingkat saja. haha.

pagi tu. kami nak bersahur. tapi terlajak tidur. kami bangun dengan keadaan terkejut. 'uih dah subuh belum ni?' keadaan di luar sangat gelap.

kami bersegera melanggah air masak di dalam botol besar itu. masing-masing minum setengah botol.

fuh, nasib baik sempat!

aku kemudiannya tercari-cari telefon bimbit aku tu. mungkin ada sms yang dinda hantar tanpa sempat aku baca. masa nak unlock telefon tu. aku tengok jam.

630AM.

'er. chaknga. sekarang dah pukul 630 la. sah ka tak puasa kita ha?'

'sah-sah. kita tak tau pun pukul berapa masa kita minum tadi. tengok gelap ja kat luar. zaman nabi dulu mana ada jam yang tepat macam ni. semua ikut matahari ja'

maka kami pun meneruskan puasa kami. dan kemudiannya menyertai ifthar di masjid utp.

4 comments:

Olivia Chin said...

erk..sah ke?

gula-gula said...

sah sah

Lavender Ungu said...

comel arh azwan n chaknga ne!hahaha

-azwanbakhtiar- said...

tak pasti chaknga ingat lagi ka tak cita ni. lama gila woh. haha