Wednesday, August 18, 2010

pagi itu.

pagi itu. aku menaip. menceritakan dugaan yang dialami. ketika memohon untuk internship placement. selepas menaip. aku berkeputusan untuk tidur pagi sekejap. pagi itu. kelas bermula pada pukul 11.

apa salahnya aku lelap-lelap sebentar?

maka aku mengunci jam agar berfungsi pada pukul 915. ketika hampir melelapkan mata. hati kecilku tergerak. 'mungkin pada pukul 9 nanti syarikat yang telefon aku semalam tu telefon lagi.' terus aku terlena.

lena-lena macam tu saja. tak serius punya lena.

pada pukul 9. telefon berdering. 'eh sapa lak ni?' terjaga aku dari tidur. argh. ada 15 minit lagi sebelum masuknya waktu bangun. aku cukup tak suka orang kacau tidur aku. maka. terasa seperti ingin memutuskan sahaja panggilan itu. namun bila melihatkan nombor yang tertulis di skrin.

'eh ini nombor pejabat semalam la.'

maka aku pon bangun dengan penuh bingkasnya. berdehem-dehem sikit. menyelaraskan suara. menyikat rambut (apakah?). dan mengambil posisi menarik. aku menjawab panggilan tersebut.

'elo. u muhamad azwan kan? u ada mintak internship dekat ********** kan? u ada dapat offer lain tak?'

'elo. er. yup saya apply situ. dan. tak. baru mula apply semalam. kenapa ek?'

'kami berminat nak ambil u. 8 bulan kan internship?'

'ya. ya 8 bulan. jobscope dia macam mana?'

'nanti u datang ofis. kita bincang. kalau u ok. kita pon ok. bila u free?'

'free? jumaat la kot. 230pm ok?'

'ok. see u there.'

'okeh. thanks a lot.'

oleh yang demikian. aku kena la p penang jumaat ni. selamat aku tak ada kelas hari jumaat. kalau tak susah la jugak. nak kena ponteng kelas.

harapnya semua berjalan lancar. esok kena pergi servis moto neh. dah sebulan tak jalan jauh-jauh. terima kasih kepada |[Effarini lurv you]| , pESAwah, fatynadia dan semua yang terlibat atas bantuan kamu semua.

3 comments:

fatynlicious said...

hik. semoga berjaya!

Olivia Chin said...

Internship takde dapat elaun kan? 8 bulan lagi tu. adoi mak..

-azwanbakhtiar- said...

ada ja elaun. kalau company tu tak bagi pon. kami boleh claim kat petronas masa hujung sem.

oh heaven!