Sunday, January 2, 2011

lawatan ke borders qb.

hari itu, saya pergi ke queensbay mall bersama nizam. tak tau nak buat apa punya pasal. kami gerak ke borders. nizam cakap nak cari buku pasal jutawan senyap apa benda tah. cari-cari, jumpa. tiba-tiba aku terasa macam nak membeli sesuatu jugak. haih mana boleh dia sorang ja membaca. aku pon nak menambah bilangan penduduk malaysia yang membaca jugak.

oleh itu, aku pun pergilah mencari buku, yang mana bersesuaian. berbeza dengan nizam. aku cari-cari, tak jumpa pun yang berkenan. kalau ada pun, mahal sangat la, tulisan kecik-kecik sangat la. macam mana nak menarik minat pembaca yang baru nak menghidupkan amalan membaca?

geram punya pasal, aku masuk kawasan kanak-kanak, mana nak tau kalau-kalau ada buku yang menarik kat situ. akibatnya aku jumpa la buku ni:


siri comel wei!

masa untuk membaca!

ooh ni la harimau dengan beruang punya rupa.

eh lembu! awat warna ni? selalu aku tengok warna coklat. harimau bintang!

eh?

macam ni ka rupa harimau bintang? awat macam kucing ja?


lepas ni, kalau aku nak beli buku kat Muaz Bakhtiar, aku kena tapis dulu.

3 comments:

Anis Akhir said...

hehe..nak cari buku tu jugak la kat queensbay...:)

low^moo said...

layout iphone lama weh. gi carik layout iphone 4. haha.

siri comel FTW! harimau bintang gemuk badan pendek kepala macam kucing. hahahahahah!

jutawan senyap buku sapa weh? aku ada gak baca irfan khairi dgn azizi ali punya buku. masyuk gak. buku je la masyuk. ak belum lagi. :)

-azwanbakhtiar- said...

@anis akhir
selamat mencari~ ada banyak woh. haha

@low^moo
dah pakai ipod yg lama. layout pon lama jugak laa. hehe. mmg FTW. aku tak ingat la sapa penulis buku tu. nanti aku refer lain. yang pasti warna pink. haha comel lagi!