Sunday, June 5, 2011

airmata: di antara hujan dan air terjun.

hari jumaat lepas, coldplay telahpun melancarkan single terbaru mereka, every teardrop is a waterfall.



masa mula-mula dengar lagu ni, aku terasa macam bukan coldplay yang nyanyi. tak terasa coldplay sangat. lepas lama-lama sikit baru perasaan coldplay tu datang balik. haha.

teringat aku kat lagu Allahyarham Sudirman, hujan.



kedua-dua lagu ni menggunakan tema perhubungan di antara tangisan dan alam sekitar. coldplay dengan air terjun, dan sudirman dengan hujan.

kalau nak banding, tangisan yang mana lagi dahsyat?

hari jumaat lepas, coldplay telahpun melancarkan single terbaru mereka, every teardrop is a waterfall. dan aku layan jugak lagu sudirman.

No comments: