Friday, July 22, 2011

hari tu, aku ikut brader-brader tnbr jalan-jalan. malangnya, sebelum memulakan perjalanan, kami baru perasan yang tayar kereta pemandu dah pancit. diselidik-selidik, rupa-rupanya ada sebatang paku tercucuk kat tayar tu.

maka kami bersusah-payah la menukar tayar kepada tayar ganti. selepas tu kami bergerak ke kedai tayar untuk mendapatkan perkhidmatan lanjut, menampal tayar dan mengisi angin.

tapi abang ni tak mau p sebarang kedai. dia cakap nak cari kedai yang ada perkhidmatan isi gas nitrogen kat dalam tayar.

and i was like, huh?

ada jugak ka isian nitrogen dalam tayar? ada jugak ka orang yang isi nitrogen dalam tayar? awat depa buat camtu? nak bagi laju kereta ka (NOS)? #lamejoke


disebabkan ada sorang manusia yang rajin bertanya, dialog ni terhasil:

***

Q: bang, pasaipa nak kena isi dengan nitrogen jugak-jugak?
A: sebab tayar lain semua isi dengan nitrogen. bagi sama jela

Q: apa yang best sangat dengan nitrogen neh?
A: nitrogen ni sejuk, susah mengembang. tekanan dalam tayar sentiasa sama, tak kira malam atau siang.

Q: oh bagus la macam tu. free ka?
A: tak, harga ikut kedai. kedai ni, 1 tayar rm8.

maka aku pon dah berangan-angan nak bubuh nitrogen kat moto PJB aku tu. tanya-tanya lagi:

Q: apa lagi yang syok pasal nitrogen ni bang?
A: kalau bubuh nitrogen, tak payah isi minyak sampai 6 bulan!

(diam sat)

A: eh silap, tak payah isi angin sampai 6 bulan~

***

haha syok betoi kalau-kalau ada orang tersasul cakap ni. :D

No comments: