Monday, December 26, 2011

dugaan ketika belajar.

esok ada test process plant control systems (ppcs). jumaat ni pulak ujian modern control engineering (mce). 2-2 ni paper untuk budak-budak yang ambil major instrumentation & control. ni jugak subjek-subjek yang paling hardcore semester ni.

disebabkan angin tengah ok, aku layan buat mce dulu.

kebanyakan senior yang mengambil major ni cakap, untuk ujian mce, kena rajin buat soalan-soalan tutorial, kertas ujian yang lepas-lepas dan jugak soalan yang dia bagi kat kelas. ok aku mencuba.

aku tersangkut kat bahagian nak mencari reduced order observer.

maka aku pon bukalah buku yang telah dibeli sejak sekian lama.


gagal. aku tak tau nak cari macam mana. banyak sangat teori, sikit sangat masa nak baca. oleh yang demikian, aku beralih ke arah google.


buka secara rawak ja ni. nasib-nasib ada lecture notes dari universiti lain, boleh la nak faham.


aku terjumpa slideshow ni. nampak gayanya dari denmark, wow serupa mengaji kat luar negara dah ni.

intro dia
aku tengok intro ni, serta merta moral aku jatuh. bila contoh yang dia bagi macam salin balik ja, aku terasa malas dah nak belajar.

sobbs

akhirnya aku blogging la pulak. haih tak boleh jadi ni

1 comment:

[A]tiqah[S]argawi said...

tengok lecture notes jah~