Sunday, May 20, 2012

semester mei 2012: semester akhir

esok bermulalah semester baru. semester mei 2012. untuk kebanyakkan penuntut kursus kejuruteraan pengambilan julai 2007 dan julai 2008, semester ni adalah semester terakhir. wow, dah dekat 5 tahun dah duduk utp rupanya.

disebabkan perubahan struktur pembelajaran di utp, batch kami disuruh menjalani tahun akhir dalam 3 semester. sebagai pelajar yang mengikut struktur kurikulum, aku dah pening. macam mana nak bahagi 30 jam kredit untuk 3 semester?

maka,

a) semester satu: 15 jam kredit
b) semester dua: 11 jam kredit
c) semester tiga: 4 jam kredit

ini menerangkan sebab apa aku tak sempat nak kemaskini blog sepanjang dua sem lepas. hahaha alasan~

habis tu, semester ni, subjek apa yang aku ambil? ini print screen ringkasan pendaftaran subjek aku untuk semester mei 2012 ni:

ya, projek tahun akhir sahaja. yeah!


oleh itu, secara kasar, inilah jadual untuk semester mei 2012:


pagi sampai petang, FYP saja.

tapi, disebabkan dah tahun akhir, jadual aku yang sebenarnya macam ni haa:

kalau aku tak boleh siapkan FYP dalam satu semester, aku tak tau nak cakap apa. hehe.

kepada junior, selamat mengharungi semester baru! kepada teman-teman seperjuangan, semoga kita menghabiskan pengajian kita dengan penuh kejayaan, insyaAllah.




No comments: