Tuesday, June 19, 2012

perlawanan boling antara kos batch july 07/08

malam minggu yang lepas, telah diadakan satu pertandingan boling antara kos untuk pelajar-pelajar utp ambilan julai 07/08 bertempat di ampang superbowl, ipoh parade. setiap kos kena hantar 6 pasukan. 3 pasukan lelaki dan 3 pasukan perempuan. satu pasukan kena ada 3 orang.

maka aku bagi la nama. masuk dengan jufri dan syafril.


aku, jufri, dan syafril

memang dah lama main boling, sejak hari ambil keputusan pmr 2004 lagi. tapi tak pernah pun masuk apa-apa pertandingan. memang main ikut suka hati ja. sebab tu kot gelabah lebih.


tapi dalam gelabah-gelabah pon, sempat lagi nak bercakap besar. kali ni, aku p cari chaknga. chaknga sebagai wakil civil engineering memang mudah ditemui. hahaha. seronok ja aku buat gaya yakin.


'wei badminton bole la hg tibai aku. boling ni, memang aku tak bagi can la'


kami semua bermain 2 game. pasukan yang mempunyai markah tertinggi keseluruhan akan mendapat tempat pertama, dan seterusnya. ada jugak hadiah individu untuk pemain yang mengutip jatuhan pin terbanyak.


selesai 2 game. berlagak punya berlagak, akhirnya chaknga jugak yang lagi berjaya. cis tiba-tiba semangat aku jatuh, habis gaya permainan terkesan.


cara baling pon dah pelik-pelik dah. huhu


akibatnya, aku dapat 69 mata untuk game pertama, dan 78 untuk yang kedua. keseluruhan aku duduk kat tempat ke-60. sikit nak mati. chaknga pulak, 75 dan 103. keseluruhan tempat ke-40. oh memang aku kena bahan kaw-kaw.


tibalah masa penyampaian hadiah. aku dah sedih masa ni.


tempat ke-7 dimenangi pasukan chaknga. oh lagi la sedih. kalau chaknga pon dapat nombor 7, mesti pasukan aku tak dapat hadiah. sedih sedih.


tiba-tiba, nama pasukan aku disebut untuk hadiah tempat ke-5. wow, aku lupa, jufri dengan syafril bermain dengan cemerlang kot. jufri siap tempat ke-4 individu. ah, kalaulah aku bermain dengan cemerlang jugak, mesti dapat nombor lagi elok.


apa-apa pun, yang penting, hadiah aku lagi besar dari hadiah chaknga. hahaha.


kembali berdamai. haha
seronok jugak main sukan antara kos ni. memang boleh merapatkan silaturrahim betul la. terima kasih kepada pihak penganjur yang berjaya merealisasikan pertandingan ni. lepas ni, bola tampar pulak!


pasukan electrical n electronics engineering

Monday, June 11, 2012

menjadi sukarelawan untuk projek tahun akhir orang.

disebabkan aku memang tak ada benda nak buat semester ni selain daripada projek tahun akhir aku tu, maka aku pon menyibuk la dengan projek orang lain.

hari tu sufi bagitau aku, lida tengah cari orang untuk tolong dia buat kajian tentang electroencephalography (EEG). apa bendanya itu? secara umum, EEG adalah teknik untuk merekod impuls elektrik otak. sebarang pergerakan seperti kelipan mata dan degupaan jantung dapat direkodkan dalam bentuk isyarat elektrik. untuk merekod, pengkaji perlu menggunakan sejenis jaring khas yang dipenuhi elektrod yang diletakkan di kepala.

disebabkan boleh mendapat upah, aku pon bersemangatlah mendaftarkan diri.

aku tak kira pulak ada berapa banyak elektrod yang ada kat atas kepala aku ni.

pandangan sisi. kat lengan pun letak, nak tengok nadi la kot.

lepas aku pakai benda ni, aku diberikan beberapa soalan untuk dijawab. jenis soalan, aku tak boleh bagitau. hahaha. tapi ambil masa setengah jam jugak. penat la jugak.

untuk yang ingin tahu, pakai benda ni tak sakit pon. bukannya dia inject elektrik ka apa, dia cuma rekod. tak rasa sakit pon, cuma rasa tak selesa sikit. ini sah untuk orang-orang tembam aje. kalau tak tembam, tak ada masalah kot. hahaha.

buat masa ni, masih ada lagi slot untuk sukarelawan. kepada pelajar-pelajar utp yang berminat, sila tinggalkan komen di ruangan yang disediakan.

projek aku pulak? nanti-nanti la aku cerita ya. haha

UPDATE:
kepada yang berminat, sila klik pada poster di bawah untuk maklumat lanjut. terima kasih.

klik untuk pembesaran.





Monday, June 4, 2012

kahwin lagi.

sekarang memang musim orang kahwin. terbaru, semalam, salah seorang sahabat baik aku kat utp, aizat aluwi, atau lebih dikenali dengan panggilan ayad, telahpun selamat mendirikan masjid dengan pilihan hatinya sekian lama, zaifadzmeen zakiah. majlis selamat berlangsung di kediaman pengantin perempuan, sarawak.

macam biasa, curi kat fb.
aku memang kenal sangat dua-dua orang ni. sama-sama utp jugak. tapi dah kawan sejak kat bangku sekolah lagi. alhamdulillah, berkekalan sampai ke alam perkahwinan. semoga hgpa 2 berbahagia sampai bila-bila la ye.

lepas honeymoon, mai balik utp aaa, fyp tak siap lagi ayad oi!

Saturday, June 2, 2012

hujung minggu yang lain macam.

kita mulakan entri ni dengan gambar ni:



pagi tadi, aku semangat nak membeli beras. maka, bersemangatlah aku membawa moto pergi ke tesco seri iskandar.



hari ni, memang lain macam punya ramai.memanglah hari ni hari cuti, tapi ramai dia lain macam. baru pukul 9pagi kot. sebab apa semua orang serbu teco ni ha?

maka aku tulislah status macam yg hgpa tengok kat gambar pertama tu. dan berdasarkan maklumbalas yang aku dapat, memang hari ni hari budak-budak baru uitm masuk mendaftar. selamat datang ke alam universiti. haha.

tapi yang aku nak cerita ni, keadaan dalam tesco tu sendiri. untuk pengetahuan pembaca di luar kawasan tronoh, tesco seri iskandar ni kecik ja. lot parking pon tak banyak. bila ramai orang datang, memang penuh laa. nasib baik aku naik moto.

masa aku masuk ja tesco tu, keadaan dia lebih kurang ni:



disebabkan aku berbadan besar (ya aku menyedari diri), aku mendapati diri ini susah untuk bergerak melepasi manusia yang ramai ni.

terus dok bajet macam altair dan ezio. oh kalau bole tolak orang sesuka hati macam ni kan seronok:


ok berangan jadi assassin secara melampau ni, argh~



kehidupan sebagai manusia tahun akhir di utp.

masuk hari ni, dah 2 minggu semester baru berjalan. disebabkan jadual aku kosong sangat-sangat semester ni, apa yang aku buat untuk mengisi masa senggang yang terlalu banyak?

1. cuba habiskan assassin's creed series. sekarang baru kat assassin's creed 2. brotherhood dan revelation menanti~

hai ezio

2. layan nba playoff 2012. terima kasih kepada skiptodsky yang selalu tolong download.


3. jadi penulis tetap untuk blog vendetta fc. pautan di sini.





selain daripada semua ni, aku jugak tengah cuba untuk beristiqamah untuk menghabiskan masa yang terluang dengan mengimarahkan surau dan masjid. serius, semester ni tak ada benda dah nak buat, apa salahnya kita menjaga solat berjemaah? lagipun sekarang dah rejab, tak lama lagi nak ramadhan dah. bolehlah persiapkan diri untuk menanti kehadiran bulan penuh barakah itu.

haha terasa macam orang dah pencen pulak, selalu p surau, p masjid. takpa, kurang-kurang, mengingatkan kita yang hidup ni sekejap ja. kejap ja dah lima tahun. kejap ja dah pencen. masa untuk hidup di muka bumi ni pon dah semakin berkurang. kena la ada bekalan yang cukup~

apa-apa pun, semoga semester ni penuh kegembiraan. amin.