Monday, June 11, 2012

menjadi sukarelawan untuk projek tahun akhir orang.

disebabkan aku memang tak ada benda nak buat semester ni selain daripada projek tahun akhir aku tu, maka aku pon menyibuk la dengan projek orang lain.

hari tu sufi bagitau aku, lida tengah cari orang untuk tolong dia buat kajian tentang electroencephalography (EEG). apa bendanya itu? secara umum, EEG adalah teknik untuk merekod impuls elektrik otak. sebarang pergerakan seperti kelipan mata dan degupaan jantung dapat direkodkan dalam bentuk isyarat elektrik. untuk merekod, pengkaji perlu menggunakan sejenis jaring khas yang dipenuhi elektrod yang diletakkan di kepala.

disebabkan boleh mendapat upah, aku pon bersemangatlah mendaftarkan diri.

aku tak kira pulak ada berapa banyak elektrod yang ada kat atas kepala aku ni.

pandangan sisi. kat lengan pun letak, nak tengok nadi la kot.

lepas aku pakai benda ni, aku diberikan beberapa soalan untuk dijawab. jenis soalan, aku tak boleh bagitau. hahaha. tapi ambil masa setengah jam jugak. penat la jugak.

untuk yang ingin tahu, pakai benda ni tak sakit pon. bukannya dia inject elektrik ka apa, dia cuma rekod. tak rasa sakit pon, cuma rasa tak selesa sikit. ini sah untuk orang-orang tembam aje. kalau tak tembam, tak ada masalah kot. hahaha.

buat masa ni, masih ada lagi slot untuk sukarelawan. kepada pelajar-pelajar utp yang berminat, sila tinggalkan komen di ruangan yang disediakan.

projek aku pulak? nanti-nanti la aku cerita ya. haha

UPDATE:
kepada yang berminat, sila klik pada poster di bawah untuk maklumat lanjut. terima kasih.

klik untuk pembesaran.





1 comment:

Zinedine Zaiddin said...

aku nak...dr thn lepas aku daftar, deme x penah panggil pn. sedih tol..