Tuesday, June 19, 2012

perlawanan boling antara kos batch july 07/08

malam minggu yang lepas, telah diadakan satu pertandingan boling antara kos untuk pelajar-pelajar utp ambilan julai 07/08 bertempat di ampang superbowl, ipoh parade. setiap kos kena hantar 6 pasukan. 3 pasukan lelaki dan 3 pasukan perempuan. satu pasukan kena ada 3 orang.

maka aku bagi la nama. masuk dengan jufri dan syafril.


aku, jufri, dan syafril

memang dah lama main boling, sejak hari ambil keputusan pmr 2004 lagi. tapi tak pernah pun masuk apa-apa pertandingan. memang main ikut suka hati ja. sebab tu kot gelabah lebih.


tapi dalam gelabah-gelabah pon, sempat lagi nak bercakap besar. kali ni, aku p cari chaknga. chaknga sebagai wakil civil engineering memang mudah ditemui. hahaha. seronok ja aku buat gaya yakin.


'wei badminton bole la hg tibai aku. boling ni, memang aku tak bagi can la'


kami semua bermain 2 game. pasukan yang mempunyai markah tertinggi keseluruhan akan mendapat tempat pertama, dan seterusnya. ada jugak hadiah individu untuk pemain yang mengutip jatuhan pin terbanyak.


selesai 2 game. berlagak punya berlagak, akhirnya chaknga jugak yang lagi berjaya. cis tiba-tiba semangat aku jatuh, habis gaya permainan terkesan.


cara baling pon dah pelik-pelik dah. huhu


akibatnya, aku dapat 69 mata untuk game pertama, dan 78 untuk yang kedua. keseluruhan aku duduk kat tempat ke-60. sikit nak mati. chaknga pulak, 75 dan 103. keseluruhan tempat ke-40. oh memang aku kena bahan kaw-kaw.


tibalah masa penyampaian hadiah. aku dah sedih masa ni.


tempat ke-7 dimenangi pasukan chaknga. oh lagi la sedih. kalau chaknga pon dapat nombor 7, mesti pasukan aku tak dapat hadiah. sedih sedih.


tiba-tiba, nama pasukan aku disebut untuk hadiah tempat ke-5. wow, aku lupa, jufri dengan syafril bermain dengan cemerlang kot. jufri siap tempat ke-4 individu. ah, kalaulah aku bermain dengan cemerlang jugak, mesti dapat nombor lagi elok.


apa-apa pun, yang penting, hadiah aku lagi besar dari hadiah chaknga. hahaha.


kembali berdamai. haha
seronok jugak main sukan antara kos ni. memang boleh merapatkan silaturrahim betul la. terima kasih kepada pihak penganjur yang berjaya merealisasikan pertandingan ni. lepas ni, bola tampar pulak!


pasukan electrical n electronics engineering

No comments: